هیچ مماشاتی با گرانفروشان و احتکار کنندگان نداریم/ مردم خود مطالبه گر واقعی باشند

بخشنده با بیان اینکه مردم خود مطالبه گر واقعی باشند و موارد تخلف گرانفروشی و احتکار را گزارش دهند، گفت: ز مردم خوبمان تشکر می کنیم، ما هرچه داریم از این مردم است، نباید بگذاریم فشار مضاعفی بر مردم وارد شود.

دادستان ایلام در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه طرح بسیار خوبی برای کشور و استان است، شاید ابتدا به ساکن مشکلات خاصی از جمله بالارفتن قیمت برخی اقلام را داشته باشد که شاید یک عده افراد سودجو از این وضعیت سوء استفاده کنند.

 

«عبدالوهاب بخشنده» با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت در استان تحت کنترل است و تمام نیروهایی امنیتی، نظامی  و خود مردم هم پای کار آمدند که با اجرای این طرح،  مشکلاتی در استان به وجود نیاید، ما بحث‌های کلان را از جمله بحث احتکارهایی که صورت گرفته را پیگیری کردیم که شناسایی شده‌اند و قاطعانه برخورد های لازم انجام می شود.

 

وی ابراز کرد: در برخی موارد هم گرانفروشی هایی هم بوده که ضابطان و بازرسان به ما مراجعه کردند و ما هم از طریق تعزیرات حکومتی از طرق صیانت از حقوق عامه  ورود کرده‌ایم و هیچ مماشاتی با هیچ‌کس و در خصوص کسانی که مایحتاج مردم  را صورت غیرقانونی احتکار می‌کنند، گران‌فروشی  می کنند، نداریم و مجازات می‌کنیم.

 

دادستان ایلام یادآور شد: جای که تخلف باشد در صلاحیت تعزیرات حکومتی باشد، اقلام ضبط‌ و توزیع‌شده با قیمتی که مصوب بوده است عرضه گردیده است، به حمدالله در این چند روز ما مشکل خاصی نداشتیمريال خدا رو شکر مایحتاج  عمومی مردم به اندازه کافی وجود دارد و با کسانی هم فضای جامعه را ملتهب کنند و اخبار جعلی را منتشر کنند برخورد قاطع انجام می شود.

 

بخشنده تصریح کرد:  در خصوص آسایش مردم و تشویش اذهان، عمومی دادستانی ورود می‌کند و از همین‌جا از مردم می‌خواهیم، خودشان مطالبه‌گر واقعی باشند،موارد تخلف را به ما و به تعزیرات و به نیروهایی که واقعاً در این زمینه  به‌عنوان ضابط خاص مسئولیت دارند، گزارش دهند، ما قطعا به گزارش ها ورود می‌کنیم، جاهایی هم تعزیرات نیاز به حمایت داشته باشد، حمایت می کنیم.

 

وی بیان کرد: بحث تخلفات گران‌فروشی در صلاحیت اداره صنعت و معدن و تجارت و  سازمان تعزیرات حکومتی است و جاهایی که نیاز به حمایت دادستانی دارد از باب حقوق عامه با ورود کردیم، واقعیت امر این است که مردم ما مردم نجیبی بودند و هوشیارانه عمل کردند و  می‌طلبد که رسانه‌های همان‌طوری که تا الان اطلاع سازی کرده اند آگاهی‌سازی لازم را داشته باشند.

 

دادستان ایلام گفت: رسانه ها به خوبی جو جامعه را کنترل کرده و به‌راستی به‌درستی اطلاع رسانی داشته اند، باز هم همین  امر را ادامه دهند، مزیت‌های اجرای این طرح  را برای مردم بازگو کنند،  شاید ابتدا به ساکن، مشکلاتی داشته‌باشیم ولی نیاز به جراحی اقتصادی بوده است و ان‌شاءالله بتوانیم از دولت از مجریان طرح حمایت کنیم.

 

بخشنده گفت: درعین‌حال از مردم خوبمان تشکر می کنیم، ما هرچه داریم از این مردم است، نباید بگذاریم فشار مضاعفی بر مردم وارد شود، این فشار را کنترل کنیم به‌نحوی‌که مردم آسیب نبینند، هر چند ما منکر این نیستیم که در ابدای امر ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد و از لحاظ معیشتی مشکلاتی برای مردم ایجاد شود.

 

وی ابراز کرد: ما از مسئولین نیز نمی‌پذیریم که توزیع ناعادلانه باشد، یا وظیفه‌ی خود را به‌درستی انجام ندهند، قطعا ما در بحث ترک  فعل مسئولان ورود خواهیم کرد،  مسئولی که مسئولیت پذیرفته‌است باید ب وظایف خود  را به‌درستی انجام دهد، اگر کوتاهی کند مطابق دستورالعمل نحوه برخورد با ترک فعل مدیران، برخورد  خواهیم کرد.

 

دادستان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: امید است دراین‌راستا با همکاری مردم و رسانه‌ها بتوانیم در این راه موفق باشیم.

کد خبر 1175196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha