بزرگان علویان ترکیه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند

جمعی از بزرگان علویان ترکیه با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با آیت الله سید حسن عاملی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، شب گذشته (28 اردیبهشت ماه) جمعی از بزرگان علویان ترکیه با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با آیت الله سید حسن عاملی دیدار کردند.

 

آیت الله «سید حسن عاملی» در این دیدار گفت: عزت ترکیه را عزت خودمان می دانیم و در شدائد و سختی ها در کنار ملت بزرگ ترکیه هستیم در کودتای اخیر نیز ایران از اول در کنار دولت ترکیه قرار گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: بعضی ها می گویند ما مسلمان هستیم و اسلام بدون مذهب می خواهیم و وارد مرز بندی های مذهبی نمی شویم در حالی که اسلام لزوماً با قرائت خاص و با اعتقاد به مرجعیت علمی خاص محقق می شود و این  همان مذهبیه است هر دو طرف بر لزوم پذیرش اسلام با قرائت اهل بیت تاکید داشتند.

 

در ادامه این دیدار مهمانان با اظهار شادمانی از ملاقات با امام جمعه اردبیل اظهارداشتند: ترکیه، ایران و آذربایجان سه دولت ولی یک ملت را تشکیل می دهند و باید با وحدت ‌کامل از منافع همدیگر دفاع کنند.

 

بعضی از مهمانان از شخصیت های بسیار برجسته ترکیه و از دوستان بزرگان سازمان دیانت بودند.

 

کد خبر 1176368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha