لزوم حفظ اصالت فطری عشایر/عشایر گرفتار تنگناهای زندگی های شهرنشینی نشوند

آیت الله عبادی با بیان اینکه عشایر اصالت فطری خود را حفظ و به نسل های آینده منتقل کنند، گفت: حفظ مرزها و امنیت از مهم ترین آثار وجودی عشایر در جامعه محسوب می شود و این قشر بزرگ از هیچ کمکی به انقلاب اسلامی دریغ نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۲۹ اردیبهشت) در دیدار با سران و طوایف عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: عشایر طبق گفته امام راحل ذخایر کشور و صاحبان اصلی منطقه هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به آثار وجودی عشایر در اشاره کرد و گفت: حفظ مرزها و امنیت و آثار وجودی اقتصادی در قسمت های مختلف از جمله صنایع دستی از مهم ترین آثار وجودی عشایر در جامعه محسوب می شود و از هیچ کمکی به انقلاب اسلامی دریغ نکردند.

 

وی با بیان اینکه فطرت سالم مهم ترین ذخیره ای است که خداوند متعال به انسان داده است، افزود: قرآن کریم به حقیقت دین مبین اسلام تبیین می کند و حق پرستی و اهمیت به علم و دانش و حس برتری زیبایی های مادی و معنوی در فطرت بشر است.

 

آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: بشر تحت تاثیر عواملی قرار می گیرد و چه بسا آسیب های بزرگی از نظر فطری می بیند و اگر به عنوان حیوان اقتصادی در اقتصاد ذوب شود و سیاست زده شده و اقتصادزده شده دیگر انسان نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عشایر در تنگناهای زندگی های فلزی و شهرنشینی گرفتار نشوند، ادامه داد: عشایر صداقت ها و وفاداری ها و امانت داری هایی که از نیاکان خود به ارث برده اند و اصالت فطری خود را حفظ کنند.

 

وی عنوان داشت: متاسفانه گاهی برخی افراد با یک سکه عقل خود را از دست می دهند و یا با چند سکه صهیونیستی دانشمندان کشور خود را ترور می کنند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه صداقت و غیرت عشایر مثال زدنی است، گفت: گروه خونی عشایر با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می سازد و خوب پیوندی ایجاد کرده اند و امیدواریم نسل های آینده عشایر ابزار در لجن زارهای آخرالزمان نشوند.

 

 

کد خبر 1176828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha