برنامه های دهه کرامت باید بیشتر در حاشیه شهر‌ها برگزار شود

رنجبر،گفت: برنامه های دهه کرامت باید بیشتر در حاشیه شهر‌ها برگزار شود و برای مردم حاشیه‌نشین، برنامه‌های معنوی و فرهنگی داشته باشیم؛ زیرا مردم کشور ارادت خاصی به حضرت رضا (ع) دارند؛ بنابراین باید از این موضوع استفاده کنیم.

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به برنامه های هفته کرامت گفت: دهه کرامت،دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(س) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) می‌باشد.این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. 

 

 

فرماندار کرمانشاه افزود: تمام برنامه‌های مذهبی در راستای تبلیغ و ترویج دین است؛ زیرا حضرات معصومین (ع) خود را فدای دین کردند؛ ضمن این که هیچ کشوری و دینی به اندازه اسلام و تشیع شعایر ندارد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در دهه کرامت می‌توان به ازای برگزاری یک مراسم بزرگ چندین مسجد و محله را در مناطق کم برخوردار شناسایی کرده و با تأمین مالی در برپایی یک مراسم مناسب آن مسجد را کمک کنیم.

 

 

رنجبر با اشاره به برگزاری برنامه های دهه کرامت در سطح شهر تصریح کرد: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان برگزار کرده و کاروان‌های خودرویی در نقاط مختلف استان جلوه مناسبی خواهد داشت و کسبه‌ها و بازاریان برنامه‌های خود را مردمی ساخته و مانند دوره‌های گذشته در بازار توزیع شکلات و شیرینی را داشته باشند و فضاسازی ادارات در مراسم مذهبی ضعیف بوده که باید تقویت شود.

 

 

فرماندار کرمانشاه اظهار کرد:دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان می‌باشد و این دهه همزمان با روز ولادت حضرت معصومه (ع)  ماه آغاز و تا روز ولادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) ادامه دارد. 

 

 

کد خبر 1177341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha