روند تعاملات اقتصادی و تجاری ما با عمان رو به افزایش است

سلاح ورزی با بیان اینکه دستیابی به دو میلیارد دلار روابط تجاری با عمان کار غیرممکن یا دور از دسترسی نیست، گفت: روند تعاملات اقتصادی و تجاری ما با عمان رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ایران شب گذشته (دوشنبه 2 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه دستیابی به دو میلیارد دلار روابط تجاری با عمان کار غیرممکن یا دور از دسترسی نیست، گفت: روند تعاملات اقتصادی و تجاری ما با عمان رو به افزایش است.

 

وی با بیان اینکه میزان صادرات سال گذشته به عمان از نظر وزنی 14 درصد و از نظر ارزش حدود 63 درصد افزایش یافته است، گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که عمدتاً ناشی از بحث تحریم ها بوده مربوط به بحث مراودات بانکی و عملیات بانکی است که خوشبختانه در ماه های اخیر با کشورهای همسایه توافقات خوب دو جانبه ای امضا شده است .

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ایران افزود : در ماه های اخیر سطح همکاری ها بین بخش خصوصی با حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت خیلی خوب بوده است و اتاق های مشترک ما به خصوص در حوزه عمان و قطر فعال شده اند.

 

سلاح ورزی با بیان اینکه من فکر می کنم که توسعه همکاری ها با کشورهایی مثل عمان و قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس علاوه بر حضور در آن بازارها، صادرات مجدد یا استفاده از ظرفیت حمل و نقل برای به حرکت درآوردن توافقاتی که ما در حوزه اوراسیا داریم یک کارکرد دیگر هم می تواند داشته باشد، افزود : با گسترش این تعاملات زمینه سرمایه گذاری این کشورها که عمدتاً کشورهای با تولید ناخالص بالا، درآمد سرانه بالا هم هستند در ایران فراهم می شود و شاید یک مسیر جذب سرمایه گذار خارجی هم به وجود بیاید.

کد خبر 1178359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha