نقش مهم زنان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلام/ اسلام به زنان عزت و کرامت بخشید

حجت‌الاسلام دیلم گفت: زنان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نیز نقش بزرگی دارند که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبرمعظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کرده است؛تنها درصورتی این تمدن سازی شکل خواهد گرفت که زنان به نقش اصلی و واقعی خود را در اجتماع ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آق قلا، حجت‌الاسلام «نورعلی دیلم» امروز «سه شنبه ١٠ خرداد» در اجتماع دختران بهشتی به مناسبت روز ملی دختر و ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهارکرد: اینکه امروز زن حتی زن غیرمسلمان عزت پیدا کرده است باید بدانیم این عزت از کجا آمده است و قدردان آن باشیم و نگذاریم با طرح برخی شبهات، جایگاه والای دختران و زنان در جامعه اسلامی دچار خدشه شود.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه اسلام به زن کرامت و عزت بخشید، گفت: در عصر جاهلیت یا قبل از اسلام در غرب که ادعای جهان اولی و دفاع از حقوق زنان را دارند و در بین اعراب، زن هیچ جایگاهی نداشت و قران این گرد و غبار را به خوبی کنار می‌زند و می گوید اگر روزی به مردم جزیره العرب بشارت داده می شد که صاحب فرزند دختر شده اند ناراحت و خشمگین می شدند و دختران را زنده به گور می کردند.

 

وی افزود: اما بعد از ظهور اسلام و جاری شدن احکام اسلام و قرآن، زن دارای عظمت و عزت شد. قرآن کریم از زنان بزرگی مانند دختران شعیب، آسیه همسر فرعون و مریم (س) به عنوان زنانی عفیف و پاکدامن و الگویی برای همه زنان یاد کرده است.

 

حجت‌الاسلام دیلم ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز تمام قد در مقابل حضرت زهرا (س) می‌ایستاد، او را بر زانوهایش می نشاند و در جمع او را می بوسید. در زمانی که داشتن فرزند دختر ننگ و عار بود پیامبر اسلام (ص) در عمل و رفتار جایگاه دختران و زنان را در اسلام معرفی می کرد.

 

وی درباره جایگاه زن از نظر امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد و گفت: اولین نقش و وظیفه زنان از دیدگاه امام راحل، نقش تربیتی زنان برای تربیت فرزندان و اجتماع است. در منظومه فکری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اگر جامعه ای به دنبال موفقیت و سعادت است نیاز زنانی اندیشمند و پاکدامن است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: ایفای این نقش تربیتی نیازمند یک مقدمه بوده و آن علم آموزی است. خوشبختانه در مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و غیره زمینه علم آموزی زنان و دختران در جامعه اسلامی فراهم شده است.

 

وی وظیفه دیگر زنان در جامعه اسلامی را عشق ورزیدن و محبت کردن به همسر و فرزندان عنوان کرد و افزود: اسلام هیچ مخالفتی با حضور و فعالیت زنان در اجتماع ندارد اما این حضور نباید سبب شود تا زنان از نقش همسرداری و مادری خود غافل شوند.

 

حجت‌الاسلام دیلم خاطرنشان کرد: زنان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نیز نقش بزرگی دارند که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کرده است؛ تنها در صورتی این تمدن سازی شکل خواهد گرفت که زنان به نقش اصلی و واقعی خود را در اجتماع ایفا کنند در غیر اینصورت موفق نخواهیم بود چراکه‌ دشمن به دنبال این است که تمدن غربی را جایگزین تمدن اسلامی کند.

 

 

 

کد خبر 1181169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha