عدالت فرهنگی با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در مناطق کم برخوردار برقرار می شود

حسنی ضمن اشاره به فعالیت ۲۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان طارم گفت: آمادگی داریم تا با همکاری هنرمندان و استفاده از ظرفیت این کانون‌ها آموزش‌ها و برنامه‌های هنری را در سطح شهرستان و به خصوص در مناطق دور افتاده و روستاها برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سفر یک روزه خود به شهرستان طارم و دیدار با هنرمندان این شهرستان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: اهل‌بیت علیهم‌السلام دو تن از عزیزانشان را پاره تن خود خوانده‌اند که اولین نفر حضرت فاطمه زهرا(س) است که پیامبر مهربانی(ص) فرمودند: فاطمه پاره تن من است و دومین نفر حضرت فاطمه معصومه(س) است که امام‌ صادق(ع) فرمودند پاره تن ما در قم  مدفون خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن تاکید بر تاثیر هنر گفت: زبان هنر یک زبان بسیار قوی و پر نفوذی است که می‌توان به وسیله آن بسیاری از مفاهیم را به مخاطبان خود علی‌الخصوص نسل جوان منتقل کرد.

 

وی افزود: یک مستند ساز، با فیلم خود یک شخصیت مهم و ابعاد زندگی او را معرفی می‌کند یا هنرمندان نمایش با یک نمایش عظمت یک موضوع را بیان می‌کنند و هرکدام از هنرمندان در رشته خود و به نوبه خود می‌توانند گام موثری در انتقال درست مفاهیم بردارند، همه این موارد نشان دهند تأثیرگذاری زبان هنر است.

 

این مقام مسئول با اشاره به صرف  بودجه‌ای به اندازه دو برابر بودجه فرهنگی کل کشور در 1401 در ساخت یک فیلم هالیود گفت: این موضوع نشان از هجمه عظیم دشمن دارد.

 

حسنی با اشاره به اجرای گسترده سلام فرمانده افزود: این کار فرهنگی مردمی که امروز در سراسر جهان در حال اجرا است نمونه‌ای از تأثیر هنر در فراگیر شدن یک تفکر زیبا را دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن تاکید بر موهبت الهی بودن استعداد هنری بیان کرد: ما دربرابر این موهبت الهی باید پاسخگو باشیم و از آن در راستای تقویت خودباوری و افزایش عزت نفس فرزندان این مرز و بوم و در راستای خدمت به مردم  استفاده کنیم.

 

حسنی ضمن اشاره به فعالیت 29 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان طارم ادامه داد: آمادگی داریم تا با همکاری هنرمندان و استفاده از ظرفیت این کانون‌ها آموزش‌ها و برنامه‌های هنری را در سطح شهرستان و به خصوص در مناطق دور افتاده و روستاها برگزار کنیم.

 

کد خبر 1182307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha