بررسی «خانواده در اندیشه و سیره عملی امام خمینی(ره)» در آلمان

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین، وبینار «خانواده در اندیشه و سیره عملی امام خمینی(ره)» در بستر زوم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سی‌وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، وبینار «خانواده در اندیشه و سیره عملی امام خمینی(ره)» با حضور یاووز اوزوگوز، فعال فرهنگی و اجتماعی و مدیر مؤسسه و وب سایت Islam.de و خانم مهریبان، مشاور خانواده در آلمان در بستر زوم برگزار شد.

یاووز اوزوگوز در مقاله خود به موضوع خانواده و نقش زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی، زنان نقش بسیار مهمتری ایفا کردند. اکنون زنان در مشاغل مردانه‌ای حتی مشغول به کار هستند و در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند اما پیش از انقلاب، این فعالیت‌ها محدود تر بوده است.

این پژوهشگر آلمانی افزود: امام خمینی(ره) با نگرش اسلامی جایگاه زن را در ایران تغییر دادند و این تغییر ناشی از نگرش اسلامی و نگاه انقلابی بود.

وی ادامه داد: تعداد دانشجویان و محققان زن ایرانی امروزه به خوبی نشانگر این حقیقت هستند.

یاووز اوزوگوز به نگاه امام خمینی(ره) به زنان و بانوان تاثیرگذار بر زندگی ایشان اظهار داشت: نگاه و برخورد نیک امام راحل با همسر خود، نمونه اعلا یک زندگی مشترک اسلامی است.

مهریبان نیز در سخنانی، به موضوع انقلاب اسلامی و خانواده پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی یک الگو دائمی برای همه جوامع اسلامی و غیر اسلامی است و علی الخصوص در حوزه خانواده نقش مهمی ایفا کرده است.

این مشاور خانواده در آلمان ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره به بانوان ارزش زیادی می‌دادند و ایشان را در مسیر انقلاب مؤثر می‌دانستند.

کد خبر 1184618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha