۲۷۱ پرونده تخلف در طرح مردمی سازی یارانه تشکیل شد

تهوری گفت: همزمان با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها تا امروز، ۲۷ هزار و ۵۱۰ مورد بازدید و بازرسی، ۲۷۱ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۲۶ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی تهوری» امروز (22 خرداد) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کننده از ابتدای امسال در طرح های نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان با اولویت رصد، پایش و رسیدگی به شکایات مردمی فعالیت خود را آغاز و این نظارت ها همزمان با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها تشدید شد.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال 37 هزار بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شده است، افزود: در این مدت 665 پرونده تخلف به ارزش ریالی 33 میلیارد و 492 میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

 

وی اولویت نظارت را پایش انبارها عنوان و تصریح کرد: تمامی اماکن که به عنوان انبار شناسایی می شوند باید در سامانه جامع انبارها ثبت باشند، لذا در این راستا 13 انبار از ابتدای امسال شناسایی شدند که در سامانه ثبت نشده بودند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تعداد 13 انبار کشف شد و پرونده تخلف آنها به ارزش 22 میلیارد و 607 میلیون ریال برای طی کردن مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی  گفت: موضوع نظارت بر کالاهای اساسی همانند برنج، آرد، نان و گندم به جهاد کشاورزی واگذار شده است لذا بازرسانی در راستای تکالیف قانونی آموزش و در حال رصد بازار هستند.

 

تهوری گفت: همزمان با اجرای طرح اصلاح هدفمندسازی یارانه ها 65 تیم بازرسی از تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سطح استان ورود پیدا کردند تا از سوء استفاده برخی افراد از شرایط بازار جلوگیری کنند.

 

وی تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها از 17 اردیبهشت تا امروز؛ 27 هزار و 510 مورد بازدید و بازرسی انجام و 271 پرونده تخلف به ارزش ریالی 26 میلیارد و 937 میلیون ریال تشکیل شده است.

 

 

 

کد خبر 1184876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha