بانوان پرچمداران جهاد تبیین هستند/ پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) کانون محبت بین مسلمانان هستند

حجت‌الاسلام دیلم با اشاره به نقش و جایگاه مهم زنان در گام دوم و تمدن‌سازی اسلامی گفت: بانوان پرچمداران جهاد تبیین از صدر اسلام تا کنون بوده‌اند و سهم بزرگی در بیداری جامعه اسلامی داشته‌اند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «نورعلی دیلم» امروز در نشست بصیرتی بانوان شاغل در حوزه بهداشت و درمان استان گلستان ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع) اظهارکرد: یکی از آموزه‌های سیره نبوی و اهل بیت (ع)، وحدت بین مسلمانان است. وحدت شیعه و سنی باید تبدیل به یک فرهنگ شود که خوشبختانه گلستان در این زمینه سرآمد است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: باید همدیگر را بپذیریم و درک کنیم، به مقدسات و اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم و در کنار هم به مردم خدمت کنیم.

 

وی افزود: یکی از مسائلی که در متون دینی نیز به آن اشاره و تاکید شده که اگر د  مسیر درست قرار بگیرد سبب بهروزی و سعادت جامعه خواهد شد و در غیر این صورت سبب سوء عاقبت می‌شود،  «محبت» است. همانطور که در قرآن به آن اشاره و تاکید شده محبت به غیرخدا و جایگاه خدایی قائل شدن برای دیگران، سبب خسران دنیوی و اخروی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام دیلم خاطرنشان کرد: واقعی ترین، بهترین و مهم‌ترین کانون‌های عشق ورزیدن، محبت و دوست داشتن خداوند است. عشق ورزیدن به خداوند با عبادت خالصانه و شناخت کافی و درست امکانپذیر خواهد بود و بُعد دیگر آن شکرگزاری از باب نعمت‌های الهی است.

 

وی، پیامبر اکرم (ص) را یکی دیگر از کانون‌های محبت بین همه مسلمانان مطرح کرد و گفت: پیامبر (ص) همه زندگی و وجود خود را وقف اسلام و مسلمین کرد و با وجود همه سختی‌ها و مشکلات دست از هدایت مردم برنداشت.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان حب اهل بیت (ع) را از دیگر کانون‌های محبت دانست و افزود: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی ارادت ویژه به اهل بیت (ع) دارند و آنان را مانند کشتی‌ نجات می‌دانند که گرفتن دامن آنان ما را به سعادت خواهد رساند.

 

وی در ادامه به نقش و اهمیت جایگاه بانوان اشاره کرد و گفت: بانوان در جامعه اسلامی، در گام دوم و در مسیر تمدن‌سازی اسلامی نقش جدی و مهمی دارند. اسلام به هیچ وجه با حضور زنان در اجتماع و کار کردن آنان در بیرون از منزل البته با قید اینکه در مشاغل مناسب به کار گرفته شوند، مشکل و منعی ندارد.

 

حجت‌الاسلام دیلم خاطرنشان کرد: اتفاقا بانوان پرچمداران جهاد تبیین از صدر اسلام تا کنون بوده‌اند و سهم بزرگی در بیداری جامعه اسلامی داشته‌اند. اما بانوان باید بدانند اگر کار کردن آنان در بیرون از منزل سبب دلسردی همسر و کوتاهی در تربیت فرزندان شود، جز خسران و ضرر نخواهد بود.

 

 

 

کد خبر 1185460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha