کانون های مساجد فضای سالم را برای فعالیت نسل جوان فراهم کرده اند

میرزائیان گفت: کانون های مساجد فضای سالمی را برای نوجوانان و جوانان ایجاد کرده اند که خانواده ها وظیفه دارند فرزندان خود را به حضور و شرکت در این مراکز و استفاده از برنامه های آن ها ترغیب و تشویق کنند.

«پریوش میرزائیان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: کانون های مساجد فضای سالمی را برای نوجوانان و جوانان ایجاد کرده اند که خانواده ها وظیفه دارند فرزندان خود را به حضور و شرکت در این مراکز و استفاده از برنامه های آن ها ترغیب و تشویق کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به برنامه های قرآنی کانون های  فرهنگی هنری مساجد گفت: برگزاری برنامه های متفاوت در زمینه های مختلف خصوصا فعالیت های قرآن نقش موثر و مفیدی در ایجاد فضای سالم و انس هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن دارد.

 

وی تقویت معنویت در جامعه را لازم دانست و ابراز کرد: ضرورت های انقلاب اسلامی باید همواره مورد توجه باشد و ارزش های انقلابی و اسلامی در جامعه گسترش یابد و برنامه های فرهنگی با محوریت تقویت معنویت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است.

 

میرزائیان به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان اجرایی خوبی برای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ها هستند و در اجرای سیاست های فرهنگی اثر گذار بوده اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به نیاز جوانان و نوجوانان به معارف اسلامی و ضرورت تقویت معنویت در جامعه خاطرنشان کرد: کانون های مساجد در تقویت معنویت در جامعه موثر واقع می شوند و با برنامه های فرهنگی در جهت آشنایی بیشتر نسل جوان با معارف اسلامی تلاش می کنند.

 

وی بر تنوع برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد تأکید کرد و فعالیت کانون های مساجد را در جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به این پایگاه های فرهنگی حائز اهمیت دانست.

 

میرزائیان گفت: کانون های فرهنگی هنری با بهره گیری از افراد با تجربه در حوزه مسجد و همچنین استفاده از ایده، خلاقیت و نوآوری نسل جوان فرهیخته می تواند در احیای کارکردهای مساجد نقش آفرینی کنند.

 

کد خبر 1185585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha