گزارشگران ویژه سازمان ملل تخریب خانه های مسلمانان در هند را محکوم کردند

سه گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اقلیت ها و آزادی مذهب نامه ای به دولت هند به رهبری «نارندرا مودی» نوشتند و به شدت تخریب خودسرانه منازل و اموال که توسط دولت های محلی برای مجازات مسلمانان انجام می شود را مورد انقاد قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenews» سه گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اقلیت ها و آزادی مذهب نامه ای به دولت هند به رهبری «نارندرا مودی» نوشتند و به شدت تخریب خودسرانه منازل و اموال که توسط دولت های محلی برای مجازات مسلمانان انجام می شود را مورد انقاد قرار دادند.

دولت های محلی تحت حاکمیت حزب بهاراتیا جاناتا تعداد زیادی خانه و سایر املاک مسلمانان را در خارگون واقع در مادهیا پرادش، آناند در گجرات و جهانگیرپوری در دهلی را در طول و پس از مراسم مذهبی در آوریل و می 2022 تخریب کرده اند.

در ماه های آوریل و می در طول جشنواره های هندو، فعالان هندوتوا عمدا اقدام به تخریب منازل مسلمانان کردند و در حالی که مسلمانان مشغول اقامه نماز بودند، در مقابل مساجد شعارهایی علیه آنها سر دادند.

 این اقدامات تحریک آمیز منجر به درگیری های جمعی شد و متعاقبا به جای مجازات هندوهای افراطی، دولت های محلی هند در این ایالت ها چندین مسلمان را دستگیر و خانه ها، مغازه ها و سایر اموال آنها را تخریب کردند.

در نامه گزارشگران ویژه آمده است که دولت هند «مجازات دسته جمعی» را علیه جامعه اقلیت مسلمان اجرا کرده است.

 سه گزارشگر ویژه در نامه خود به دولت مودی همچنین استفاده اخیر از بولدوزر توسط مقامات دولتی در سراسر هند را زیر سوال بردند.

اگرچه تاریخ این نامه 9 ژوئن است و اشاره ای به تخریب های انجام شده هفته گذشته توسط دولت اوتار پرادش در الله آباد و جاهای دیگر ندارد، اما یکی از امضاکنندگان به نام «بالاکریشنان راجاگوپال»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق مسکن در یک مصاحبه گفت که به نظر می رسد اقدامات اخیر علیه مسلمانان بخشی از همین الگوی نگران کننده است.

 در این نامه آمده است که تخریب ها بدون تشریفات قانونی و بدون اثبات جرم انجام شده است.

کد خبر 1187217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha