آمده ای شاه، پناهش بده

خواننده قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» درگذشت و آریا عظیمی نژاد به یاد او نوشت: «سکوت می‌کنم… انگار حنجره‌ام از کار افتاده… انگار صدایم را از دست داده‌ام. استاد کریم خانی به اربابش پیوست. آمده. آمده‌، ای شاه پناهش بده.»

خبرگزاری شبستان: تقریبا همه ما با قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» خاطره داریم تا آن جا که اگر زیارت امام رضا(ع) برای ما ایرانی ها چند نماد داشته باشد، قطعا یکی از آن ها همین قطعه موسیقایی است.  اما در این میان، خواننده این قطعه برای بسیاری گمنام بود. خواننده ای که حالا با خبری که ساعاتی قبل منتشر شد، از گمنامی درآمده: «محمدعلی کریم خانی سی ام خردادماه پس از یک دوره تحمل بیماری به دیدار معشوق شتافت».

 

کریم خانی که دهه های عمر خود را به مداحی برای اهل بیت(ع) سپری کرد، چند آلبوم موسیقی هم با این سبک و سیاق منتشر کرد. «آمدم ای شاه پناهم بده» در دل یکی از همین آلبوم ها جا خوش کرده است. این خواننده همچنین آلبوم «ساقی سرمست» را در همکاری با آریا عظیمی نژاد، در رثای سیدالشهدا(ع) منتشر کرد. آهنگساز شناخته شده ای که پس از اعلام درگذشت محمدعلی کریم خانی نوشت: «سکوت می‌کنم… انگار حنجره‌ام از کار افتاده… انگار صدایم را از دست داده‌ام. استاد کریم خانی به اربابش پیوست. آمده. آمده‌، ای شاه پناهش بده.»

 

از حرف های گوشه و کنار کریم خانی و عظیمی نژاد این طور برمی آید که تجربه تولید دو آلبوم موسیقی مذهبی برای هر دوی آن ها پر از خاطره بوده. مثل آن جا که کریم خانی در مراسم بزرگداشت خود گفت: « من برای تولید این آلبوم زحمت بسیار فراوانی کشیدم. ضمن اینکه باور دارم در طول ضبط این کار آریا عظیمی نژاد زحمات شبانه روزی زیادی برای اینکه بتوانم با معیارهای مد نظر موسیقی کاری را بخوانم، متحمل شد به طوری که یادم می‌آید برای تولید یک قطعه بیش از ۲۰ روز در استودیو بودم. البته امیدوارم تمام این زحمات مورد قبول ارباب ما حضرت سید الشهدا قرار بگیرد.»

کد خبر 1187902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha