پیش‌بینی ایجاد ۱۰۰ مدرسه جدید در سفر دولت سیزدهم به خراسان شمالی

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در پیش بینی مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی ایجاد ۱۰۰ مدرسه در استان مشخص شده که امیدواریم در مصوبات نهایی نیز ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «محمد وحیدی» با اشاره به اینکه ایجاد ۱۰۰ مدرسه در خراسان شمالی، آغاز حرکت اساسی در حوزه ساخت و ساز آموزش و پرورش خواهد بود، گفت: نگاه دولت سیزدهم نگاه عدالت محور است و برای جبران فاصله شاخص‌های خراسان شمالی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای با سایر استان‌ها ضروری است که در خصوص اعتبارات نگاه ویژه‌تری به استان شود.

 

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به حوزه‌های زیربنایی اهمیت بسیاری دارد، افزود: بیش از ۱۰ سال در قانون بودجه کشور سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور ۸ درصد بوده است که در بودجه ۱۴۰۱ این رقم به ۱۴ درصد افزایش یافته است.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است سواد آموزی از حالت سرشماری و خوداظهاری خارج شود، ادامه داد: اخذ مجوزهای نیروی انسانی برای آموزش و پرورش در حال پیگیری است و در حال حاضر ۲۱۸ هزار نفر کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.

 

وحیدی با تأکید بر اینکه برای حذف کنکور باید سنجش‌ها تقویت شود تا بتوان سنجش را از کنکور به مدارس منتقل کرد، اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی زود هنگام وارد مرحله اجرا برای حذف کنکور شده است و این موضوع در آینده آسیب به دنبال خواهد داشت.

 

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری در بیست و ششمین سفر استانی خود امروز پنج‌شنبه دوم تیرماه به خراسان شمالی سفر کرده است.

 

کد خبر 1188848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha