پوشش زنده رادیویی همایش بین المللی هزاره شیخ جام از رادیو فرهنگ

دبیر اجرایی همایش بین المللی هزاره شیخ جام از برگزاری این همایش در روزهای ۲۲ و۲۳ تیرماه و پخش زنده آن از رادیو فرهنگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حسن جامی الاحمدی، دبیر اجرایی همایش بین المللی شیخ جام در برنامه « وطن فارسی» رادیو فرهنگ به تشریح برنامه ها و‌اهداف برگزاری 

همایش بین‌المللی «هزاره شیخ جام»گفت: معرفی شخصیت های علمی فرهنگی و هنری، و ایجاد حس خودباوری، هویت، اعتماد و عزت نفس به ویژه در نسل جوان و معرفی گذشته و سابقه غنی علمی فرهنگی و هنری ایران به جهان از اهداف نخستین همایش بین‌المللی هزاره شیخ جام عالم و عارف نامدار ایران و جهان اسلام است.

وی از برگزاری این همایش در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم تیر ماه در تربت‌جام خبر داد و افزود:مراسم افتتاحیه صبح روز بیست و دوم با حضور شخصیت‌های فرهنگی هنری و دولتی و با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور آغاز می‌شود و شب هنگام هم مراسم شب فرهنگی با اجرای برنامه های هنری و فرهنگی ادامه می یابد.

دبیر اجرایی همایش بین المللی شیخ جام افزود: روز بیست و یکم تیرماه نیز برنامه ویژه موسیقی و بازی های آیینی و دوتار نوازی گروهی را خواهیم داشت که در نوع خود کم نظیر خواهد بود و این مراسم به همت رادیو فرهنگ برای همه علاقه مندان پخش می شود.

جامی الاحمدی با تاکید بر مشارکت انجمن های موسیقی، عکاسی، شعر، خوشنویسی، و صنایع دستی تربت جام در این همایش گفت: پیش همایش دانش آموزی با هدف جلب مشارکت مردمی در حاشیه این همایش برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را در زمینه‌های دلنوشته، مقاله، عکس، شعر، و خوشنویسی به دبیرخانه همایش ارسال کنند که  برگزیدگان در همایش معرفی و تجلیل می‌شود. گفتنی است رادیو فرهنگ به طور زنده و‌مستقیم این همایش را روزهای  ۲۲ و ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ از  تربت جام پخش می کند.

همایش بین المللی شیخ جامی با  محوریت تأثیر آموزه‎های قرآن و حدیث در آثار شیخ جام، تأثیر اندیشه‎های شیخ جام در آسیای میانه و شبه قاره هند، سیمای شیخ جام در آثار و مقامات،  پارسی‎نویسی شیخ جام و چشم‎اندازهای نثر وی،  نسخه‎شناسی آثار شیخ جام، بررسی و تحلیل اشعار شیخ جام،  آثار خانقاهی و خاندانی شیخ جام در طول تاریخ و جایگاه مجموعه معماری آرامگاهی شیخ جام در معماری عرفانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1189783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha