کلنگ‌زنی احداث مدرسه ۶ کلاسه سرخه دزج

دبیرستان ۶ کلاسه سرخه دزج با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان سنندج کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حسن عسکری فرماندار سنندج در این مراسم اظهار داشت: اهمیت دادن به آموزش و پرورش ضروری است چرا که مهم‌ترین کار در جامعه، تربیت کودکان و نوجوانان برای آینده کشور است.

 

 

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است و کودکان از سرمایه‌های آینده استان و کشور بشمار می‌آیند؛ گفت: باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود و دانش‌آموزان به نحوی تربیت شوند که در آینده خدمتگزاران مفید و خوبی برای مردم و کشور باشند.

 

 

عسکری عنوان کرد: اگر در مسأله آموزش و تربیت کودکان کوتاهی داشته باشیم نیروی انسانی مولد را از دست می‌دهیم و اتفاقات ناگواری در جامعه رخ خواهد داد.

 

 

فرماندار سنندج همچنین با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد را یکی از آسیب‌های اجتماعی خواند و افزود: راهکار مقابله با این پدیده خانمانسوز، ارتقای سرانه آموزشی و کیفیت در تربیت نیروی انسانی است.

 

 

محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز از حضور و مشارکت ارزشمند خیر نیک اندیش آقای برهان مندمی مدیر عامل گروه غرب دانه در ساخت این پروژه آموزشی تقدیر و تشکر کرد و گفت: زیربنای توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هر جامعه آموزش و پرورش است و برای این بستر یکی از زیر ساخت ها و امکانات اصلی محیط یادگیری،  وجود مدرسه است.

 

کنعانی با اشاره به احداث این مدرسه خیر ساز که موجب گشایش‌ها و اقدامات ارزشمند در این روستا خواهد شد، عنوان کرد: امکان تک شیفت کردن هردو مدرسه موجود روستا و افزایش کیفیت آموزش به لحاظ افزایش امکانات کلاسی و جذب معلمان علاقه‌مند، امکان ایجاد دبیرستان نظری، جلوگیری از تردد دانش‌آموزان روستا به مدارس داخل شهر، توجه به رشد جمعیتی روستای سرخه دزج به دلیل نزدیک بودن به شهرک نیشتمان و مهاجر پذیر بودن آن، امکان جداسازی دختران و پسران در کلاس‌های درس از جمله دستاوردهای ارزشمند احداث این دبیرستان خیرساز است.

 

 

وی از زحمات خیر نیک اندیش، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و  تعامل مطلوب ایشان با اداره‌کل نوسازی استان که زحمت ساخت و نظارت براحداث  رابرعهده  دارند سپاس  قدردانی کرد.

 

 

 کنعانی در پایان گزارش خود اظهار امیدواری کرد: درصورت کمک، همراهی و مشارکت مردم معزز روستا برای احداث این مدرسه، حداکثر در سال تحصیلی آتی، این فضا به بهره‌برداری و استفاده دانش‌آموزان برسد.

 

 

گفتنی است؛ در سالهای قبل در همین روستا مرحوم دکتر گوشه از پزشکان خوش نام‌ سنندجی یک مدرسه شش کلاسه  احداث که هم‌اکنون در آن  ۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر ابتدایی و متوسطه اول به صورت مختلط در دو شیفت آموزشی در حال تحصیل هستند.

کد خبر 1189858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha