طرح اولیه جایگاه دفن پسماند شهری ارائه شد

مدیر حفاظت محیط زیست شیروان با بیان اینکه روزانه ۵۰ تُن زباله در شیروان تولید می شود، گفت: طرح اولیه جایگاه دفن پسماند شهری شیروان ارائه شد.

«حمید فخرانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: توصیه می شود شهروندان هنگام تفریح به روستاها و مکان های گردشگری زباله نریزند و رها نکنند زیرا که قابل بازیافت نیست و اقدام به جمع آوری آن کنند هرچند در منطقه گردشگری گلیل این موارد بسیار کم است و بیشتر در کوه های اطراف و ارتفاعات مشاهده می شود.

 

مدیرحفاظت محیط زیست شیروان ضمن ابراز گلایه از رهاسازی زباله ها توسط شهروندان در مکان های تفریحی افزود: گاها مشاهده می شود افراد زباله های خود را جمع می کنند و در همان محل یا گوشه ای از درخت رها می کنند و اقدام به ترک محل می کنند، بهتر است زباله را با خود بیاورند زیرا که غیرقابل بازیافت بوده و برای محیط زیست اثرات مخربی دارد.

 

فخرانی خاطرنشان کرد: طرح اولیه جایگاه دفن پسماند شهری شیروان ارائه شد.

 

وی عنوان کرد: جلسه کمیته فنی بررسی گزارش مکان‌یابی و مطالعات ارزیابی اثراث و پیامدهای زیست محیطی جایگاه دفن پسماند شهری شیروان برگزار شد که پس از ارائه طرح توسط مشاور پروژه و بیان نقطه نظرات اعضای کمیته فنی، با کلیات طرح مشروط به اصلاح گزارش ارزیابی مطابق با نظرات شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حفاظت محیط زیست موافقت شد.

 

فخرانی گفت: این طرح با مساحت تقریبی 16.5 هکتار و در فاصله حدود پنج کیلومتری شهر شیروان اجرا خواهد شد.

کد خبر 1190873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha