راه اندازی کمپین مقابله با اسلام هراسی جهانی در مالزی

کمپین مقابله با اسلام هراسی برای از بین بردن جنایت های ناشی از نفرت و تصورات غلطی که از مسلمانان در سراسر جهان وجود دارد در مالزی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «nst»،کمپین مقابله با اسلام هراسی برای از بین بردن جنایت های ناشی از نفرت و تصورات غلطی که از مسلمانان در سراسر جهان وجود دارد در مالزی راه اندازی شد.

هدف از این کمپین رسیدگی به روند تلاش‌های آشکار از سوی بخش‌های خاص برای گسترش و ترویج جنایت های ناشی از نفرت و تعرض به حریم مسلمانان در سطح جهان است

برگزار این کمپین در نامه ای در این زمینه نوشتند : ما عمیقا نگران هدف قرار گرفتن اسلام و مسلمانان در برخی کشورها هستیم که منجر به درگیری های جمعی و درگیری های طولانی مدت شده است.

در این نامه آمده است که تعصبات نسبت به اسلام و مسلمانان توسط برخی از دولتها که تمایل به نگرش بدگمانی نسبت به اسلام دارند فراگیر شده است.

امضا کنندگان نامه در این باره گفتند: ما خطر کمپین های عمدی به ویژه در غرب برای ایجاد نگرش های  منفی علیه اسلام و مسلمانان را می شناسیم.

در سال 2015 میلادی اسلام هراسی در بریتانیا 200 درصد افزایش یافت و حملات ضد مسلمانان در ایالات متحده نیز 78 درصد افزایش یافت.

اسلام هراسی به عنوان «خصومت بی اساس با اسلام» تعریف شده است. این شامل تبعیض ناعادلانه علیه افراد و جوامع مسلمان و حذف مسلمانان از امور سیاسی و اجتماعی است.

اسلام هراسی در سراسر جهان در حال افزایش است و اتهام علیه اسلام و مسلمانان به عنوان یک تهدید عمیق در کشورهایی اعمال می شود که اسلام را چالشی بزرگ برای تمدن مدرن غربی می دانند.

در حالی که کشورهایی مانند میانمار، هند و سریلانکا گرفتار ایدئولوژی عدم همزیستی مذهبی و روابط ناهماهنگ با اسلام هستند، گروه های ملی گرای افراطی بر این فرضیه می اندیشند که رد حضور اسلام معادل حفظ منافع ملی است.

اسلام هراسی و بیگانه هراسی در این کشورها در کانون توجه قرار گرفته و جنایات نفرت بر ضد مسلمانان رواج دارد.

به رسمیت شناختن تهدید اسلام هراسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد منجر به تصویب قطعنامه ای شد که 15 مارس را به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی اعلام کرد.

امضا کنندگان این نامه از تلاش پاکستان که قطعنامه ای را برای برپایی روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی ارائه کرده است، تشکر کردند.

در ادامه این نامه آمده است: ما نگرانی عمیق خود را در مورد اسلام هراسی که به عنوان شکل جدیدی از نژادپرستی، از جمله ممنوعیت تبعیض آمیز سفر، سخنان نفرت انگیز و هدف قرار دادن دختران و زنان مسلمان به دلیل نحوه پوشش آنها ظاهر شده است،اعلام می کنیم.

تنش های فزاینده به این معنی است که بسیاری از جوامع اقلیت های قومی و مذهبی به طور فزاینده ای نژادپرستی را در زندگی روزمره خود تجربه می کنند.

پروفسور پیتر هاپکینز در مقاله «هشت راه مقابله با اسلام هراسی» به چگونگی تأثیر اسلام هراسی بر زندگی روزمره پرداخت.

وی در این باره گفت: نه تنها مسلمانان هدف نژادپرستی اسلام هراسی قرار می گیرند، بلکه طیف متنوعی از مردم از اقلیت های قومی و مذهبی مختلف نیز به طور روزانه با آن مواجه می شوند .

در سال 2002 مجموعه ای از جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سراسر ایالات متحده از جمله آتش زدن مساجد، تهدید به بمب گذاری، تجاوزات فیزیکی و لفظی، و تبعیض در استخدام انجام شد.

دست اندرکاران راه اندازی کمپین مقابله با اسلام هراسی گفتند: ما به طور کامل از نیاز به طراحی یک استراتژی موثر برای مقابله با اقدامات و سیاست های مناسب برای مقابله با اسلام هراسی و روندهای منفی آن حمایت می کنیم.

آنها تاکید کردند کخ نیاز فوری به اجرای یک اقدام جهانی برای مقابله با خشونت فزاینده علیه مسلمانان و جوامع مسلمان در سراسر جهان وجود دارد.

حتی اکنون نیز برخی کشورها اسلام هراسی را به عنوان سیاستی با قوانین سرکوبگرانه و تبعیض آمیز پذیرفته اند. مروجین اسلام هراسی حتی تا نسل کشی فرهنگی و هویتی پیش رفته اند.

کد خبر 1191794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha