لزوم برنامه‌ریزی برای مدیریت فرهنگی مساجد/ دوره‌های آموزشی برای ائمه جمعه و جماعات گلستان برگزار می‌شود

حجت الاسلام دیلم گفت: باید برای مدیریت فرهنگی مساجد برنامه داشته باشیم و پس از بررسی و جمع بندی نظرات، به یک برنامه واحد در این زمینه برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آق قلا، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در دوره آموزشی ضمن خدمت ائمه جمعه و جماعات این شهرستان اظهارکرد: یکی از برنامه‌ هایی که از سال گذشته در دستور کار مرکز اسلامی قرار گرفت برگزاری دوره های آموزشی برای متولدین ۱۳۵۰ به بعد است و امسال هم این برنامه با جدیت انجام می شود.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: حدود ۴ هزار نفر مخاطب این مرکز هستند اما ما در سال های گذشته فقط می توانستیم در خدمت جمع محدودی از این افراد باشیم برای همین برنامه ریزی کردیم تا در هر شهرستان این دوره های آموزشی را برگزار کنیم.

 

وی افزود: برای آینده باید سبک و سیاق این آموزش ها را عوض کرد و لازم است که به سمت مسئله محوری حرکت کنیم و در همین راستا گروه های مختلف تشکیل دهیم. ما باید برای مدیریت فرهنگی مساجد برنامه داشته باشیم و پس از بررسی و جمع بندی نظرات، به یک برنامه واحد در این زمینه برسیم.

 

حجت الاسلام دیلم گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال دست کم دو دوره آموزشی برای ائمه جمعه و جماعات داشته باشیم.

 

وی هم چنین اعلام کرد: از ابتدای مهرماه دوره سه ساله تفسیر قرآن کریم به صورت رایگان برای ائمه جماعات برگزار می شود و در آذر یا بهمن ماه امسال نیز آزمون مرکز تخصصی را خواهیم داشت.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: در حال حاضر فضای علمی مناسبی فراهم شده که ائمه جمعه و جماعات می توانند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

 

کد خبر 1192166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha