امید آفرینی و بیان توطئه های دشمن از مصادیق عمل صالح در جامعه امروز

حجت الاسلام نصیر الاسلامی گفت: در شرایط جامعه امروز امید دادن و امید آفرینی و بیان توطئه های متفاوت دشمن عمل صالح و جهاد تبیین محسوب می شود.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: انقلاب اسلامی به رهبر بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال 43 آغاز و با هدایت های بی دریغ امام ره و الگو گیری از قیام امام حسین (ع) بر مبنای دین اسلام در بهمن 57 به پیروزی رسید و امروز پس از گذشت قریب به نیم قرن از این رویداد بزرگ تاریخی با توطئه های مختلف دشمن دست و پنجه نرم کرده و همچنان دشمنان برای ادامه این نبرد از شیوه ها و روشهای مختلف همچون، شبهات ارتباط با آمریکا، دروف ، عملیات روانی، فشار اقتصادی و ایجاد تفرقه و صدها عنوان دیگر بهره می برد تا بتواند رویای باطل خود را جامه عمل بپوشاند اما در این راه همواره ملت ایران همواره با پیروی از بیانات رهبر انقلاب با بصیرت و هوشیاری همواره پاسخی دندان شکن به توطئه های دشمنان داده اند. در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سعید نصیر الاسلامی معاون سیاسی ستاد ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

ارتباط با آمریکا در حکومت اسلامی چگونه تعریف می شود؟

امام (ره) حکومت را حکومت مستضعفان مطرح می کردند و امروز جوانان چون شناخت کافی از اندیشه های امام (ره) ندارند، ممکن است در افکار و اندیشه های امام تردید کنند. شبهه دیگر این بود که ما در آن روزها با آمریکا بحث هایی داشتیم و امروز نیز در بحث های سیاسی با آنها اختلافاتی داریم و برخی ادعا می کنند شاید اگر امام بود، این اختلافات وجود نداشت یعنی ما ارتباط با آمریکا برقرار می کردیم، اتفاقا امام (ره) از همان ابتدا می دانست که حکومت پهلوی تحت سلطه آمریکایی هاست و از همان ابتدا با سیاست های آمریکایی امام مبارزه می کردند.

 

نظر امام خمینی (ره) در مورد تسخیر لانه جاسوسی توضیح بفرمایید؟

تسخیر لانه جاسوسی با دستور خود امام (ره) شکل گرفت و خودشان فرمودند که این مکان لانه جاسوسی است و سفارت نیست و بعدها نیز امام ره بارها و بارها پیرامون پشت پرده های آمریکا و چگونگی حاکمیت و سلطه آن بر ایران تذکر دادند و در انتها نیز در حاکمیت امام (ره) اصطلاحاتی را راجع به آمریکا به کار بردند، مانند این جملات که دولت آمریکا را جنایتکار تاریخ، ام الفساد، شیطان بزرگ، دشمن کینه توز، دشمن اسلام، دشمن شماره یک، چپاولگر بین المللی و امثالهم واژه هایی بود که امام (ره) برای آمریکا به کار می بردند. امام جمله ای داشتند و می فرمودند اگر آمریکایی ها دست از خوی استعماری، استکباری و شیطنت بردارند بله ما با آنها مشکل نداریم اما از ابتدای انقلاب تاکنون نه تنها آمریکایی ها دست از این شرارت و شیطنت برنداشتند بلکه امروز که ما در جامعه زندگی می کنیم، شرارت ها و شیطنت های آمریکا بیشتر از گذشته شده است.

 

دشمن در جنگ شناختی نسبت به انقلاب از چه شیوه ای استفاده می کند؟

جلوگیری از نفوذ ارتجاع، افشای دروغ در فرمایشات رهبر انقلاب در این دو موضوع عملیات روانی دشمن از جمله نکات مهمی بود که در بیانات رهبر انقلاب بر آن تاکید شد. امروز دشمن با جنگ شناختی کاری کرده است که امروز همه می خواهند باور کنند که هرچه بیگانگان می گویند، درست است. اگر می شد و وسیله ای بود که می توانست این همه گلوله های فرهنگی که به سمت جوانان، خانواده ها و جامعه را به تصویر بکشد مانند لحظاتی که تگرگ شدید می بارد بر سر کشور ما و جوانان می ریزد که این تگرگ فرهنگی است.

 

دشمن عملیات روانی خود را از چه قشری در جامعه آغاز می کند؟

 دشمن امروز کار خود را می کند، این عملیات روانی امروز در جامعه ما نسبت به جوانان اعمال می شود و تمام رسانه ها و مسئولان باید در مقابل آن بایستند. استفاده امام(ره) از سرمایه ایمان مردم از نکات مهمی بود که امام (ره) برای تولید عمل صالح بر آن تاکید داشتند. زیرساخت اساسی در اندیشه ما دین است و دین می تواند یک زیرساخت باشد تا ما عمل صالح مردم را ترویج کنیم. خداوند در قران کریم می فرماید: وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾سوگند به عصر [غلبه حق بر باطل] (۱) إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾ كه واقعا انسان دستخوش زيان است (۲) إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾ مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏ اند (۳) در این آیه قرآن بیان می شود که تمام انسان ها در خسران اند مگر دو گروه ابتدا کسانی که ایمان می آورند و دوم افرادی هستند که عمل صالح انجام می دهند. کسانی که ایمان دارند، ایمان برای آنها ویژگی هایی را ایجاد می کند که همه بسیج می شوند و حول محور ایمان و زیر پرچم خدا برای محرم، رمضان، اربعین بسیج می شوند.

 

دین می تواند مردم را دور هم جمع کرده و آنها را بسیج کند. دین می تواند در صحنه نگه دارد و کشور ما همان گونه که می دانیم تمام گرانی ها وجود دارد اما مساجد نیز وجود دارند. تمام گرانی ها وجود دارد اما اربعین نیز وجود دارد و در جایی که نیاز باشد، مردم حضور می یابند. نکته دیگر این است که دین باعث می شود مردم مقاومت فعال داشته باشند و نسبت به موضوعات حساسیت لازم را کم کرده زیرا دین به ما صبوری یاد می دهد و ما را مقاوم می کند و استقامت را به ما می آموزد. از کارکردهای ایمان دینی که هم مردم را بسیج و آنها را در صحنه نگه داشته و واژه دیگر اینکه مردم را مقاوم ساز می کند، همانی است که امروز در میان ایران اسلامی، حزب الله لبنان، یمن و در شاخ آفریقا نفوذ کردند. ایمان دینی و ایمان به خدا است که باعث شده آنها متحد شوند و در صحنه باشند.

 

عمل صالح در دیدگاه امام خمینی (ره ) چگونه بیان می شود؟

اگر افراد دین دار باشند، عمل صالح انجام می دهند. امام (ره) می فرمایند هر عملی که در جهت استقلال سیاسی باشد، می تواند عمل صالح باشد و هر فعلی که در جهت استقلال فرهنگی قرار بگیرد، عمل صالح است. خطبا، ائمه جماعات و اساتید دانشگاه و تک تک فعالیت های فرهنگی در جهت استقلال فرهنگی است و ما می خواهیم دفاع فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی انجام دهیم و می خواهیم در مقابل عملیات روانی دشمن ایستادگی کنیم. امروز تمام مردم پای کار اقتصاد هستند و تلاش می کنند. ریاست جمهور، مجلس، قوه قضاییه و همه افراد امروز آمدند تا دست به دست یکدیگر بدهند و با توکل به خدا به دنبال هستند که اقتصاد امروزی ضربه پذیر را اصلاح کنند و در این راستا مردم نیز باید بیش از این صبوری کنند و از سوی دیگر با دولت همراه باشند. جایی که باید بخرند، بخرند و جایی که نباید نخرند و یا کمتر خریداری کنند و با خویشتن داری، صبوری و مقاومت تا بدانند که هر عملی در جهت استقلال و اعتلای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باشد، عمل صالح است که می تواند یک روز یک خانم خانه دار با صرفه جویی و قناعت و دور نریختن مواد غذایی عمل کند و یا با به صرفه عمل کردن یک رستوران است و یا در مواردی نماینده ای با تصویب یک قانون خوب و یا وزیری با اجرای یک دستور خوب و هر فردی به تناسب جایگاه خود می تواند در عمل صالح شریک باشد.

 

از مصادیق عمل صالح در شرایط امروز با توجه به هجمه های دشمن توضیح بفرمایید؟

از مصادیق عمل صالح در شرایط امروزی وحدت است. امروز ما در داخل وحدت مردم ما و در جهان اسلام نیز وحدت میان مسلمانان و حجاج مطرح است و تنها وحدت داخل کشور نیست زیرا ما از آن عبور کردیم. امروز وحدت شیعه و سنی و وحدت محور مقاومت در دنیا مطرح است که وحدت در دو مقوله داخلی و خارجی باید مطرح باشد که از مصادیق عمل صالح است. از مصادیق دیگر عمل صالح اقتدار امت اسلامی است و هر کس قلم و بیان اش و در هر کجا می تواند که پرچم اسلام را بالا نگه دارد، این یعنی اقتدار امت اسلامی که از مصادیق عمل صالح محسوب می شود که هر کس در راستای رشد دادن جوانان به دین داری حرکت کند، وقتی جوانان ما دین دار شدند، صبورانه، مقاوم، بصیر و دشمن شناس عمل می کنند. در این شرایط جوانان می دانند دشمن و دوست کیست و در آن زمان است که بهترین ترفندها را که دشمن با روش ها و شیوه های مختلف انجام می دهد را شناخته و آنها را نقش بر آب کنند.

 

در شرایط جامعه امروز امید دادن و امید آفرینی و بیان توطئه های متفاوت دشمن عمل صالح  و جهاد تبیین مورد تاکید رهبر انقلاب محسوب می شود. امروز گرانی ها را در جامعه شاهد هستیم اما برای مردم دلایل اصلی این گرانی ها تبیین و تشریح نمی شود. بخشی از وضعیت امروز سوء مدیریت مدیران و بخشی مربوط به دشمن است که از طریق تحریم و سایر روش ها و هزینه هایی که دشمن برای ما ایجاد می کند، مربوط می شود تا مردم نسبت به آن مسایل همراهی کرده و نسبت به آینده امیدوار باشند. امروز کدام کشورها می توانند یک کشتی اینچنینی که ایران آن را سال ها بعد به ونزوئلا تحویل داد، کدام کشورها در دنیا می توانند کشتی ای با این شرایط و ظرفیت و توانمندی تولید کند اما رسانه ها نسبت به تولید این موضوع عکس العملی نشان ندادند و یا آن را کمرنگ جلوه می دهند. در موضوع مسایل اقتصادی ما نقاط قوتی نیز داشته ایم و در جاهایی روزنه امید باز شده است که باید به آن پرداخته شود تا بتوانیم یاد امام ره و اندیشه های ایشان و فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون آینده که توصیه اصلی رهبر انقلاب بوده است، عمل کنیم و در نهایت رهبر انقلاب تاکید می کند که نگذارید دشمن از انقلاب هویت زدایی کند و نگذارید یاد امام که روح انقلاب است در جامعه کمرنگ و امام را تحریف کند. جلوگیری از نفوذ ارتجاع، نفوذ و فریب روانی دشمن، استفاده از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح، جلوگیری از القای بن بست در کشور که واقعا دشمن به دنبال آن است تا مردم را با عنوان این موضوع به خیابان دعوت کند و در مقابل نظام قرار دهد. همچنین وظیفه قدرشناسی از مسئولان از دیگر تاکیدات رهبر انقلاب است.

 

 

 

کد خبر 1193371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha