رشد اقتصادی در گرو افزایش سرمایه‌گذاری است

رئیسی گفت: رشد اقتصادی در گرو افزایش سرمایه‌گذاری است و مدیران باید در این راستا پیگیر بوده و احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم عصر جمعه ۱۷ تیرماه در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج اظهار کرد: توسعه با ادعا و سخن گفتن پرحرارت حاصل نمی‌شود و اتفاق مهمی در زندگی مردم نمی‌افتد، بلکه انتظار رهبری و مردم اقدام و عمل است و باید با جدیت کار کرد و پرونده و کارنامه ارائه داد.

 

 

وی افزود: مردم کردستان مخلصانه برای انقلاب کم نگذاشتند و امروز وظیفه داریم کار مضاعفی برای مردم این خطه و در مجموع ملت ایران انجام دهیم چرا که مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

 

 

رییس جمهور اعلام کرد: نگاه ویژه و تحولی به کردستان نیاز است چراکه زمانی کسانی در جای جای این استان در دوران دفاع مقدس نام‌آور شدند و آنان همان شهیدان و رزمندگان بسیجیان بودند که اهل عمل و اقدام عملی بودند و باید از آنان الگو گرفت.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دولت و مجلس نباید کار را به گردن هم بیاندازند، اذعان کرد: باید در درجه اول در پیشگاه خداوند و سپس نزد مردم و ارباب رجوع و سلسله مراتب پاسخگو باشیم.

 

 

وی یادآور شد: در حوزه مسئولیت، مهم انجام دادن کار است و انتظار مردم از ما مدیران این است که در زندگیشان تحول ایجاد کنیم و اگر این اتفاق افتاد، کار را به درستی انجام داده‌‌ایم.

 

 

رییس جمهور گفت: دولت دارای توانایی‌های زیاد است و همه کسانی که به نام این دولت، مجلس و نظام در جای جای کشور کار می کنند، باید در عمل و اجرا تلاش کنند که گره‌ای از مشکلات مردم گشوده شود و در این راه باید نگاهمان به داخل باشد، نه بیگانگان، چرا که بیگانگان دلشان برای ما نسوخته است و برای ما کاری نمی‌کنند.

 

 

آیت‌الله رئیسی گلایه مردم از تورم را درست دانست و افزود: دولت لایحه دوفوریتی علت‌های تورمی که در قانون می‌توان مانع از آن شد را به مجلس تقدیم کرده است و باید کاری کرد که دلایل تورم ایجاد نشود که خواست مردم است.

 

 

وی با طرح این سوال از مدیران استان که چند سرمایه‌گذار به کردستان آورده‌اید؟ عنوان کرد: رشد اقتصادی در گرو افزایش سرمایه‌گذاری است و مدیران باید در این راستا پیگیر بوده و احساس مسئولیت کنند.

 

 

رییس جمهور بر لزوم افزایش بهره‌وری و تحول در همه بخش‌ها تاکید کرد و گفت: مردم امتحانشان را پس داده‌اند و حالا نوبت ما است که برای تحول در بخش اقتصادی و زندگی کردن عمل کنیم.

 

 

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: مدیر سیاسی، مدیری است که از جامعه و نیازهای آن شناخت داشته باشد بنابراین مدیران وظیفه دارند در این راستا ایفای نقش کنند و در میدان عمل باشند.

 

 

وی تاکید کرد: انتظارم این است که مدیران نگاه تحولی به استان داشته باشند و امروز با بررسی.های صورت گرفته، تلاش‌مان این بود که مشکلات بخش‌های کشاورزی، راه و آب را در کردستان احصا و با اختصاص اعتبارات مناسب، برای رفع آن گام برداریم.  

 

 

رییس جمهور با بیان اینکه دغدغه من در استان‌هایی مانند کردستان، بیکاری است، اظهار داشت: جوانی که فارع‌التحصیل شده نباید احساس کند بیکار می‌ماند و این مهم با تلاش دستگاه‌های مختلف و ایجاد اشتغال و خط تولید توسط آنان قابل تحقق است.

کد خبر 1194163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha