مردم پایه کردن فعالیت های فرهنگی در دستور کار است

فرخنده با بیان اینکه مردم پایه کردن فعالیت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های غنی نوجوانان و جوانان و سازمان های مردم نهاد در سرلوحه کار خواهد بود، به ضرورت نگاه انقلابی در حرکت تحولی گام دوم انقلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فرخنده» امروز (21 تیر) در آیین تکریم و‌ معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش دشمن این است که قلوب جوانان را به تسخیر درآورد اما با جهان بینی «ما می توانیم» بن بست بی معنا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید به سمت و سویی حرکت کنیم که منتظر طرح های سایر استان ها باشیم چون خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد که طرح های این استان به عنوان الگو به سطح ملی تسری پیدا کند، افزود: ما به وضع موجود قانع نیستیم و اگر این قاعده سرلوحه کار باشد خلاقیت ها بروز و ظهور می کند و حرکت ها شتابنده تر می شود و سازمان های چابک حرکت خواهند‌ کرد.

 

فرخنده ادامه داد: اگر چهار اصل «روحیه جهادی، تفکر انقلابی، کار تشکیلاتی و مدیریت تحولی» سرلوحه کار مجموعه های مختلف قرار گیرد قطعا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

 

وی به مدیریت تحولی در حوزه سازمان‌ها تأکید کرد و افزود: باید مدیریت ها جهادی باشد چون با ساعت کاری نمی توان به حرکت تحولی در گام دوم انقلاب رسید.

 

فرخنده به ضرورت نگاه انقلابی در حرکت تحولی گام دوم انقلاب اشاره کرد و عنوان کرد: متولیان فرهنگ و هنری نمی شود همدیگر را نبینند باید من‌ها در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه را به ما تبدیل کرد و‌ حرکت ما تشکیلاتی باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم پایه کردن فعالیت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های غنی نوجوانان و جوانان و سازمان های مردم نهاد در سرلوحه کار خواهد بود، افزود: ما نباید به مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان اداره مجری مسائل فرهنگی نگاه کنیم باید محوریت فرهنگ، هنر و رسانه به خانه فرهنگ و ارشاد برگردد.

 

وی به تدوین و‌ ابلاغ نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما به عنوان متولی این امر به سراغ سازمان ها در بستر شورای فرهنگی عمومی استان خواهیم رفت و براساس این نقشه مطالبه گری خواهیم کرد که نقش سازمان ها کجا است.

 

گفتنی است در این مراسم از زحمات محمود رمضانی که پیش از این سرپرستی این اداره کل در خراسان جنوبی را عهده دار بود قدردانی شد.


 

کد خبر 1195299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha