شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه نیازمند تحول است

رئیسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و‌ نخبگان مرکزی گفت: شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه نیازمند تحول است و باید وضع موجود و مطلوب را خوب ببینیم و فاصله تفاوت وضع موجود و مطلوب را کاهش دهیم تا وضع موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه (31 تیر)  در نشست با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی در اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: حضور در جمع فرهیختگان، خانواده‌های معظم شهیدان و نخبگان استان مرکزی توفیقی برای ما است و در این جلسه نکات بسیار خوبی مطرح شد که مورد توجه است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباط با نخبگان و خانواده شهدا نباید بسنده به این نشست‌ها شود، افزود: این ارتباط باید بین دولت و چهره‌هایی که دغدغه مردم را دارند همواره برقرار باشد تا بتوانیم گام های موثری با همدلی و همفکری در عرصه های مختلف برداریم..

 

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با اجتماعات نخبگان باید به عنوان یک غنیمت تلقی شود، ادامه داد: باید همه افرادی که نقطه نظری دارند بتوانند مطالب خود را به دولت منتقل کنند و دولت نیز با آغوش یاز پذیرای نقطه نظرات و ایدهای نو و راهگشا در همه زمینه ها است.

 

این مقام مسئول بهره گیری از تجربیات برای ایجاد تحول را ضروری دانست و بیان کرد: شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه نیازمند تحول است و باید وضع موجود و مطلوب را خوب ببینیم و فاصله تفاوت وضع موجود و مطلوب را کاهش دهیم تا وضع موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کند.

 

آیت الله رئیسی به نگاه تحولی در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: دولت و دستگاه های اجرایی باید در حوزه های مختلف نگاه تحولی داشته باشند چرا که اگر نگاه تحولی نباشد و به وضع موجود قانع باشیم تحولی اتفاق نمی افتد.

 

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه کشور نیازمند تحول اساسی است، گفت: باید در این راستا نگاه‌ها تحولی باشد چرا که اگر نگاه تحولی نباشد و به وضع موجود قانع باشیم، تحولی ایجاد نمی‌شود.

 

ایشان در ادامه با بیان اینکه باید زیرساخت های موجود فعال شود، ادامه داد: نیمه فعال بودن صنایع پذیرفتنی نیست و برای اصلاح شرایط نیاز نیست واحد تولیدی  ساخته شود، بلکه باید زیرساخت موجود و یا تحول در نوع مدیریت ایجاد شود.

 

این مقام مسئول همچنین به خصوصی سازی نیز اشاره کرد و گفت: در امر خصوصی سازی اقدامات نادرستی در کشور انجام شد و افراد فاقد توانایی، تبحر و انگیزه امور را در اختیار گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه با این کار واحدهای تولیدی آسیب‌های جدی را متحمل شدند، ادامه داد: با اجرای نادرست امر خصوصی سازی شاهد عقبگرد صنایع بودیم و کارگران این صنایع بیکار شده و شمار کارگران فعال نیز کاهش و  فعالیت خطوط تولید یکی پس از دیگری متوقف شد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اجرای طرح خصوصی سازی ضروری است، گفت:این مهم نباید به قیمت تاراج اموال دولت صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون این وضعیت خصوصی سازی را متوقف کردیم، ادامه داد: اصل اجرای طرح خصوصی سازی اقدام بدی نیست و باید شرکت های نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و از نیروهای جهادی انتظار داریم در عرصه فعال کردن صنایع ورود کنند.

 

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی استان، ادامه داد: باید واحدهای تولیدی غیر فعال، در استان مرکزی و کشور فعال شوند و شعار سال محقق شود.

 

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت معادن استان نیز اشاره کرد و گفت: معادن برای این استان یک ثروت به شمار می روند و باید یک نگرش تحولی در معادن استان مرکزی ایجاد شود.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فعالان این عرصه باید متعهد شوند حقوق دولتی را پرداخت کنند و براساس میزان تعیین شده برداشت داشته باشند، ادامه داد: هر گونه رابطه ناسالم در این حوزه باید کنار گذاشته و روابطی اداری، سازمان و قانونمند حاکم شود.

 

رئیس جمهور به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تاکید کرد و گفت: قانون اساسی به صراحت اعلام می کند برای ایجاد یک بنگاه اقتصادی نباید محیط زیست متحمل ضرر شود و اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک یکی از طرح های مهم ضروری و  اولویت دار دولت است که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

 

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به حوزه زنان و خانواده امری ضروری است، که در این راستا فعالیت مشاوران حوزه زنان و خانواده در کنار معاونت امور زنان امری لازم و ضروری است و مصوبات ستاد زن و خانواده باید اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه اسناد بالادستی در حوزه زنان به طور حتم باید مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: توجه به شورای فقهی نیز امری ضروری است و برخی  در این راستا  فعال هستند، اما نیاز است که در خصوص نحوه فعالیت این شورا اطلاع رسانی صورت گیرد و ارتباط بین شورا و بانوان در راستای اعلام فعالیت های صورت گرفته در حوزه زنان شکل گیرد.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه اجرای قانون در حوزه بازنشستگان امری  ضروری و  قطعی است، گفت: دولت در اجرای آن تردیدی ندارد همچنین دولت در تمام تصمیمات خود را موظف می داند به بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی توجه داشته باشد.

 

آیت الله رییسی در خصوص ارز  چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نیز گفت: این نوع ارز، تورم ایجاد می‌کرد و دولت اصلاح اقتصادی را در دستور کار خود قرار دارد، باید تورم را مهار و کنترل کنیم در غیر این صورت مشکلات جدی برای کشور ایجاد می شود.

 

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی در سراسر کشور بیان کرد: این گروه های مردمی به صورت آتش به اختیار فعال هستند، جهاد سازندگی ادغام شد اما روحیه جهادی در بین جوانان  خدشه دار نشد.

 

رئیس جمهور در ادامه به اهمیت پرداخت تسهیلات مسکن نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال تامین تسهیلات مسکن روستایی هستیم.

کد خبر 1198530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha