مهم ترین تکلیف در نظام خانواده فرزندآوری و تربیت است

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به توطئه های دشمنان در عرصه خانواده، افزود: از راهکارهای مقابله با توطئه های دشمنان تقویت ازدواج جوانان و فرزندآوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی مهدوی» امروز در نشست آموزشی جهاد تبیین در عرصه جمعیت، اظهار داشت: موضوع جهاد تبیین در عرصه  فرزندآوری و ازدواج یک فریضه قطعی و فوری است.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان در عرصه خانواده و جمعیت، افزود: دشمن در صدد این است که سطح معرفتی جامعه هدف را دچار اختلال کند  .

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان بیان کرد: از اهداف جنگ شناختی دشمن از بین بردن اعتماد جامعه نسبت به مبانی، اصول و حاکمیت است.

وی ادامه داد: تلاش همه جانبه در فضای مجازی و حقیقی دشمنان بر این است که  جایگاه سرمایه های اجتماعی  را سست کنند وبرای مقابله با توطئه های دشمنان، ما باید  هوش اجتماعی را بالا ببریم .

 

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: دراین شرایط جامعه باید تقابل را بشناسد ونقطه عطف ما در  این تقابل و درگیری  تشخیص است.

 

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تخریب معرفت جامعه و نخبگان باید ضریب هوشی و آگاهی جامعه را بالا ببریم ویکی از راهکارها تکثیر نسل  و ازدواج است.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه مهمترین رکن سعادت از دیدگاه حکما هدفمندی است، خاطرنشان کرد: بر اساس باورها و اعتقادات هدف ها متفاوت است و در اسلام مهمترین هدف استکمال نفس است .

 

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم بعد از تعیین هدف تعقیب هدف است یعنی تمام ظرفیت ،توان و داشته هایت را برای رسیدن به هدف به کار ببریم .

 

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد :در جنگ شناختی جای ارزش ها وضد ارزش ها جابجا می شود و بدترین و بالاترین مانع، حرکت به سمت غفلت است و بدترین نوع غفلت، غفلت از هدف است.

 

وی تصریح کرد: ارکان غفلت دو موضوع است، عدم توجه به اطراف موضوع و انتخاب بر اساس شرایط و غرایز  زندگی یعنی مدیریت نعمت و ابتلائات  را یاد بگیریم

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان افزود: تشکیل خانواده دو هدف دارد: تکثیر نسل ( فرزند آوری) و تربیت صحیح نسل است.

کد خبر 1199522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha