جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) در کردستان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز سه‌شنبه با معرفی برترین‌ها در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج به کار خود پایان داد.

به گزارش‌ خبرگزاری شبستان در کردستان، نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت(زن) به همت موسسه فرهنگی هنری شاکار و آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی شانو و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شد.

 

 

در پایان این جشنواره و براساس رای هیات داوران در بخش طراحی پوستر و بروشور هیچ یک از آثار شایسته تقدیر شناخته نشد.

 

 

در بخش طراحی لباس از نیما ایمانزاده طراح لباس نمایش اپیلاسیون از سنندج، در بخش موسیقی از فاطمه فعله گری و مهدی رسولی بخاطر موسیقی نمایش عروسک‌های گمشده از قروه و در بخش طراحی صحنه از سوران احمدی طراح صحنه نمایش «وس» کار مشترک سردشت و بانه تقدیر شد.

 

 

در بخش بازیگری با نگاه ویژه و حمایتی از زنان و بدون اولویت از عاطفه بهمنی برای بازی در نمایش عروسک‌های گمشده، سارینا تورانی برای بازی در  نمایش اپیلاسیون، نگین عزتی برای بازی در نمایش ژن ژاکاو (زن پژمرده)، هانا مرادی برای بازی در نمایش هه ناره، فرانک وکیلی فر برای نمایش گولوه‌نی (روسری سنتی کرمانشاه)، سحر فاتحی برای نمایش اپیلاسیون و شوکار خضری برای نمایش «وس» تقدیر شد.

 

 

همچنین هیات داوران جشنواره جوایز خود در بخش تقدیر بازیگری را به سارینا تورانی بازیگر نمایش اپیلاسیون از سنندج و فرانک وکیلی فر بازیگر نمایش کولوه نی از کرمانشاه تقدیم کرد و هانا مرادی بازیگر نمایش هه ناره از سنندج به عنوان برگزیده بازیگری معرفی شد.

 

 

در بخش نمایشنامه نویسی از نویسندگان نمایش «گولوه نی» از کرمانشاه و در بخش کارگردانی نیز از سوران احمدی کارگردان نمایش «وس» کار مشترک سردشت و بانه و پیام علوی کارگردان نمایش هه‌ناره از سنندج تقدیر شد.

 

 

همچنین هیات داوران جایزه برگزیده کارگردانی را به نیما ایمانزاده کارگردان نمایش اپیلاسیون از سنندج اهدا کرد.

 

 

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت(زن) از دوم تا چهارم مرداد در استان کردستان برگزار شد.

 

 

این جشنواره در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف بویژه هنر نمایش روزهای دوم و سوم مرداد در شهرستان‌های سنندج و قروه برگزار شد.

 

 

این جشنواره با نمایش عروسک‌های گمشده به نویسندگی موسی هدایتی و کارگردانی عاطفه بهمنی در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان قروه آغاز شد و طی دو روز برگزاری آن ۶ نمایش به روی صحنه رفت.

کد خبر 1200016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha