بررسی وضعیت صنعت و برق استان در سفر وزیر نیرو به همدان

محرابیان در جریان سفر هیئت دولت به همدان از بیمارستان شهرستان فامنین و نیروگاه شهید مفتح بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، وزیر نیرو، ظهر امروز (۶ مرداد)  از بیمارستان امام حسن(ع) شهرستان فامنین از پیگیری‌های لازم به منظور جذب اعتبارات جهت تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به مردم این شهرستان خبر داد.

 

علی اکبر محرابیان افزود: بیمارستان امام حسن(ع) فامنین با وسعت ۲۰ هزار مترمربع در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است که بخش‌های مختلف درمانی طی ماه‌های آینده به آن افزوده خواهد شد. وی از روند اجرای پروژه مسکن ملی فامنین هم بازدید کرد و بر حل مشکلات تکمیل این پروژه تاکید کرد.

 

در ادامه، وزیر نیرو در نیروگاه شهیدمفتح حضور یافته و از روند ساخت برج خنک‌کن واحد شماره دو این نیروگاه بازدید کرد. برج خنک‌کن واحد شماره دو نیروگاه شهید مفتح تاکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با بهره‌برداری از این برج شاهد صرفه‌جویی ۸۵ درصدی مصرف آب در این واحد ۲۵۰ مگاواتی خواهیم بود.

 

محرابیان بیان کرد: انتقال پساب تصفیه شده پساب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح برای نخستین بار در کشور و احداث برج خنک‌کن واحد شماره یک و دو این نیروگاه از پروژه‌هایی است که با ساخت و بهره‌برداری از آن، نیاز نیروگاه به منابع آب‌های زیرزمینی را برطرف کرده است.

 

وی اظهار داشت: نیروگاه شهید مفتح متشکل از چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی جمعا به ظرفیت هزار مگاوات نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی شبکه برق کشور دارد. به گزارش شبستان، رئیس جمهور و هیئت دولت در سی امین سفر استانی خود، امروز به استان همدان سفر کرده است.

 

وی ضمن دیدار با مردم شهرهای کبودراهنگ و همدان، بازدید از برخی پروژه‌ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و برگزاری نشست خبری را در برنامه سفر یک روزه خود به همدان دارد.

 

در هر شهرستان یکی از وزرا به نمایندگی از هیئت دولت حضور یافته است. نمایندگان دولت ضمن دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح ها و بررسی مشکلات و مسائل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رئیس جمهور مطرح می‌کنند.

کد خبر 1200654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha