تبدیل وضعیت ایثارگران توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی  پیگیری می شود

زیویار، به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و گفت: این موضوع توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار»، در برگزاری اولین کمیته اشتغال ایثارگران استان لرستان که با حضور مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد اظهارداشت: نوع نگاه در حوزه اشتغال نیازمند تغییر است.

 

استاندار لرستان افزود: هدف از اشتغال زایی تولید و خدمت باشد و نوع نگاه سنتی به اشتغال تغییر یابد.

 

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مختلفی در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت ها باید استفاده شود و آموزش های لازم جهت هدایت افراد به سمت کارآفرینی در نظر گرفته شود.

 

زیویار گفت: ۱۷۰ میلیاردتومان در قالب تبصره ۱۶ به طور اختصاصی برای ایثارگران در نظر گرفته شده است که این افراد باید به بنیاد شهید و یا استانداری مراجعه کنند.
 

وی عنوان کرد: هدایت جامعه هدف به سمت کارآفرینی و بهره مندی از این تسهیلات مورد توجه قرار گیرد که ظرفیتی مناسب برای رفع مشکل اشتغال ایثارگران است.
 

استاندار لرستان با بیان اینکه در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان متولی و پیگیر این موضوع است، گفت:  در لرستان ۵۸ دستگاه باید موضوع تبدیل وضعیت فرزندان شاغل ایثارگران را انجام دهند.

 

زیویار در خصوص حل مشکل مسکن ایثارگران با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور گفت: عموم مردم واجد شرایط می توانند با مراجعه به سامانه و ثبت تقاضا در این طرح شرکت کنند.

 

وی افزود: برای ایثارگران می توان بلوک های مستقلی تعریف کرد و زمین های جداگانه ای در نظر گرفت و بنیاد شهید هم می تواند علاوه بر ساز و کار طرح، اعتبار خاصی را در قالب تسهیلات و به صورت بلاعوض برای ساخت مسکن این قشر در نظر بگیرد.

کد خبر 1200822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha