از حواشی مذاكرات به نظر می رسد طرفین هنوز به نقطه ای نرسیده اند كه اظهار بدبینی كنند

فرازی با بیان اینکه طبیعی است از این مذاكرات خبرهای زیادی به بیرون درز پیدا نكند چون این مذاكرات در پشت درهای بسته در حال برگزاری است، گفت: از حواشی مذاكرات به نظر می رسد طرفین هنوز به نقطه ای نرسیده اند كه اظهار بدبینی كنند و این نقطه مثبتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی اكبر فرازی، سفیر پیشین ایران در رومانی و مجارستان در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دور جدید مذاكرات وین با بیان اینکه طبیعی است از این مذاكرات خبرهای زیادی به بیرون درز پیدا نكند چون این مذاكرات در پشت درهای بسته در حال برگزاری است، گفت: از حواشی مذاكرات به نظر می رسد طرفین هنوز به نقطه ای نرسیده اند كه اظهار بدبینی كنند و این نقطه مثبتی است.

 

وی با اشاره به این نکته که فارغ از هر نتیجه ای؛ تاخیر و طولانی شدن مذاكرات، می تواند فرسایشی باشد، گفت: شاید هم هدف پنهان طرف های مذاكره می تواند این باشد كه این مذاكرات را طولانی كنند چراكه با جو رسانه ای كه دارند پیشاپیش ایجاد می كنند توقعات جامعه جهانی از ایران را بالا می برند در حالی كه ایران باید این قضیه را جا بیاندازد كه این طرف آمریكایی بوده كه از برجام بیرون رفته و باید به میز مذاكرات برگردد.

 

سفیر پیشین ایران در رومانی و مجارستان با اظهار به اینكه یكی از اشكالات تیم مذاكره كننده این است كه ما پیوست رسانه ای نداریم، تصریح كرد: باید تیم مذاكره كننده ما حتما قبل، حین و بعد از مذاكرات توجیه و تفسیر رسانه ای داشته باشد و بلافاصله رسانه های داخلی و خارج از كشور را توجیه كند در غیر این صورت با موج رسانه ای كه غرب ها به راه می اندازند ذهن ها را برای این آماده می كنند كه این ایران است كه نمی خواهد مذاكرات به نتیجه برساند. در حالی كه ما صرفا مذاكره را برای مذاكره نمی خواهیم و برای دستیابی به اهدافی كه مشخص كرده ایم می خواهیم.

 

فرازی با بیان اینکه در این مذاكرات اختلاف عمده ای وجود ندارد مگر اختلافی كه ایران بارها اعلام كرده كه با آژانس دارد، گفت: ما در عالم رسانه دستمان بازتر از آمریكایی ها نیست و آن ها فضاسازی رسانه ای را انجام می دهند ولی ما نباید تسلیم جو سازی ضرب العجل ها شویم ولی در عین حال حركت كُند ما هم توجیه بین المللی و داخلی ندارد اگر منافع ما در این است حتما باید تیم مذاكره كننده مردم را توجیه كنند.

کد خبر 1203899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha