خط بطلان امام سجاد(ع) بر تفکرات یزیدیان/ «صحیفه سجادیه» شاهکار حضرت زین العابدین(ع) است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در تبیین پیام حادثه کربلا نقش مهمی را ایفا کردند، گفت: امام (ع) در آن زمان خفقان گاهی در قالب دعا یا گریه های سیاسی به دنبال ابلاغ پیام کربلا بودند و توانستند خط بطلانی بر تفکرات یزید و یزیدیان بکشند.

حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: امام سجاد (ع) دارای القاب و اسامی بسیار زیبایی است که حاکی از سیره زیبای ایشان است.

 

امام جمعه طبس در ادامه بیان کرد: از جمله این اسامی می توان به «سجاد» یعنی بسیار سجده کننده و «زین العابدین» یعنی زینت عبادت کنندگان اشاره کرد.

 

وی با اشاره به واقعه کربلا گفت: اگر امروز حادثه کربلا در بین ما زنده است آن را مدیون حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) میدانیم به این دلیل که تاریخ کربلا را به خوبی برای جامعه بیان کردند.

 

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری «جهاد تبیین» را امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به خوبی انجام دادند به این دلیل که یزید و یزیدیان به دنبال این بودند تا دین را از بین ببرند و امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با ابلاغ پیام خون امام حسین(ع) خط بطلانی را بر روی این تفکرات کشیدند.

 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام سجاد(ع) بعد از حادثه کربلا 34 سال دوره امامت داشتند، افزود: در این دوره و زمان خفقان، گاهی در قالب دعا یا گریه های سیاسی توانستند پیام کربلا را به نحو احسن ابلاغ کنند و امیدواریم بتوانیم از آن آرمان امام سجاد(ع) در دوران اسارت بهره ببریم.

 

وی با تاکید بر اینکه «صحیفه سجادیه» یکی از شاهکارهای امام سجاد(ع) است، ادامه داد: از این کتاب به زبور آل محمد(ص) یاد می شود و این کتاب در قالب 54 دعا تدوین شده و به معارف بسیار غنی شیعه در آن پرداخت شده است.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان بیان کرد: یکی دیگر از کتاب های امام سجاد(ع) به نام «رساله الحقوق» است که در آن به حق و حقوق افراد در خانواده و اجتماع و غیره پرداخته شده است و این یکی از هنرهای امام سجاد(ع) محسوب می شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1204213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha