تقویت حس وطن دوستی گام بزرگی در تربیت سیاسی دانش‌آموزان است

آل هاشم تربیت سیاسی را یکی از حوزه های تربیتی دانش آموزان دانست و گفت: اهمیت این دوره به لحاظ ایجاد حس وطن دوستی گام بزرگی در تربیت سیاسی بشمار می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در مراسم افتتاحیه طرح یاوران ولایت دانش آموزان استان، نوجوانان را پیشتازان عرصه معرفت معرفی کرد و اظهار داشت: با شرکت در این طرح باشکوه و ارزشمند ، رفتار و منش شما در مسیر ارزش های اسلامی رشد پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی این دوره را فرصتی برای  تربیت عبادی و اخلاقی برشمرد و ادامه داد:  فرزندانی متدین و با اخلاق و عامل به دستورات دینی در این طرح پرورش می یابد.

وی تربیت سیاسی را یکی دیگر از حوزه های تربیتی مهم دانست و گفت: اهمیت این دوره به لحاظ ایجاد حس وطن دوستی گام بزرگی در تربیت سیاسی بشمار می آید.

امام جمعه تبریز به تاثیر تشکل های دانش آموزی در  نهادینه شدن آموزش های دینی اشاره کرد و افزود: بسیج از لحاظ فرهنگ جاری در آن بهترین مکان برای تعلیم و تربیت دینی است.

آل هاشم به حمایت آموزش و پرورش از بسیج تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری طرح های این چنینی میتواند نیروهایی ارزشمندی برای انقلاب و ایران تربیت نماید که همان هدف دستگاه تعلیم و تربیت می باشد.

وی در ادامه بر تقویت معاونت پرورشی و اتحادیه انجمن های اسلامی نیز تاکید کرد و افزود: این نهاد ها و تشکل ها می توانند دانش آموزان را هم از نظر اعتقادی خوب بار بیاورند و  هم اینکه در مقابل دشمن نیروهای استوار و مفید قرار دهند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود گفت: بزرگترین سرمایه هر کشور برای رشد و شکوفایی نیروی انسانی است ، در گذشته اقتصاد، ولی امروز نماد توسعه یافتگی هرجامعه تولید نیروی انسانی کارامد است. بسیاری از اهداف و چشم انداز های گام دوم انقلاب با شما دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

آل هاشم توضیح داد: بیانیه گام دوم یک بیانیه معمولی نیست و برای چهل سال آینده برنامه ی ترسیم شده دارد و عوامل اجرایی آن  همه مسولین مخصوصا شما جوانان هستید. 

وی در خطاب به عوامل اجرایی طرح یاوران ولایت گفت:  تبلیغاتی کار نکنید و برنامه های پرمحتوا و اثر گذار اجرا کنید تا در دانش آموزان یک تغییری ایجاد شود. خروجی طرح یاوران ولایت باید جوان مومن در تراز انقلاب اسلامی  بوده و در ایجاد تمدن نوین اسلامی پیشگام باشد.

وی نامگذاری این دوره به نام شهید همدانی را که سرباز پای کار ولایت بود بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار نشان دادند که نباید دلبسته تعلقات دنیا بود و خالصانه در راه خدا و اسلام و ولایت قدم برداشت.

کد خبر 1205281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha