خدمت رسانی ۲۹ موکب از استان زنجان به زائران اربعین حسینی

امیرخانی از استقرار ۲۹ موکب از استان زنجان در اربعین حسینی خبر داد و گفت: روزانه از ۴۰ هزار نفر در هر وعده غذایی پذیرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جانشین ستاد عتبات عالیات استان زنجان امروز در ستاد اربعین استان اظهار کرد: کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین به صورت دائمی فعالیت می کند و از دی ماه سال گذشته امورات اربعین امسال به صورت عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.

 


امیرخانی ادامه داد: فراخوان از هیات ها و تشکل های مذهبی برای حضور در اربعین به صورت موکب انجام شده است.

 


وی با اشاره به اینکه برای 29 موکب از استان زنجان پروانه موکب داری صادر شده است، گفت: امسال با افزایش 30 درصدی موکب در خدمت زائران خواهیم بود.

 

 

این مسئول اضافه کرد: 17 موکب از زنجان، 2 موکب از ابهر ، سه موکب از  خدابنده، 2 موکب از ماهنشان و 2 موکب از خرمدره، یک موکب از ایجرود و یک موکب از سلطانیه و یک موکب از طارم به زائران اربعین خدمت رسانی خواهند کرد.

 


امیرخانی افزود: مرکز اصلی ماموریت استان زنجان، شهر مقدس نجف است؛ 17 موکب در نجف، پنج موکب در کربلا، چهار موکب در مسیر نجف به کربلا، یک موکب در مهران و دو موکب در زنجان در مسیر تردد مسافران به مرزهای ایران و عراق مستقر می شود.

 

وی ادامه داد: یک موکب مرکزی در نجف اشراف به عنوان قرارگاه مرکزی تعیین می کنیم. امسال نیز در مکان مناسبی قرارگاه مرکزی را دایر می کنیم.

 

 

امیرخانی گفت: امسال در موکب های استان زنجان روزانه از 40 هزار نفر در هر وعده غذایی پذیرایی می شود و شبانه به 30 هزار نفر اسکان داده خواهد شد.

 

 

وی با بیان اینکه هماهنگی هایی لازم موکب ها با کشور عراق انجام شده است، تصریح کرد: در پایانه مرزی مهران پیش بینی ازدحام زائران را داریم به همین منظور پیشنهاد کردیم موکب پایانه مرزی را دایر کنیم. 

 


جانشین ستاد عتبات عالیات استان زنجان با یارآوری اینکه از امروز عملیات خروج تجهیزات موکب ها از طریق گمرک انجام شد، افرود: در 19 قلم کالای اساسی مورد نیاز موکب ها محدودیت هایی وجود دارد سهیمه استان دریافت شده است و هر موکب براساس خدماتی که قرار است انجام دهد از طریق سامانه مشخص اقدام می کند.

 


معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز گفت: در بحث راهداری استان زنجان از 4 خرداد در راستای راهداری و راهسازی در مهران ماشین آلاتی را به منطقه اعزام کردیم.

 

 

مدقالچی افزود: در بحث حمل و نقل و اعزام زائران به مرزهای عراق اعزام 100 درصدی ناوگان اتوبوسرانی را داریم و 140 اتوبوس و  280 مینی بوس و 400 سواری برای اعزام زائران پیش بینی شده است.

 


وی در خصوص سوخت ناوگان های حامل زائران نیز توضیحاتی داد و گفت: در سال 98 برای اعزامی زائران 7500 دستگاه 120 هزار را اعزام و در هنگام برگشت 9200 دستگاه 211 هزار زائر را بازگشت دادند.

 


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه تزریق دو دز واکسن در کنار اعتبار 6 ماهه گذرنانه و ثبت نام در سامانه سماح لازمه اعزام است گفت: هر گونه خدمات درمانی از طریق هلال احمر انجام خواهد شد .

 


مشهود تقیلو افزود: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 12 دستگاه امبولانس اعزام خواهد شد و انتظار داریم امسال درمانگاه شبانه روزی در قرارگاه مرکزی تشکیل شود.

کد خبر 1206797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha