خدمت به مردم از مصادیق عبادت اجتماعی است

حجت الاسلام حقیان گفت: خدمت به مردم و امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق عبادات اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین« رضا حقیان» امروز(29 مرداد) در مراسم  تشکیل جلسه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان، در سخنانی به تقسیم بندی عبادات به  عبادات فردی و عبادات اجتماعی از نگاه دین مبین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: خدمت به مردم، امر به معروف و نهی از منکر را از مصادیق عبادات اجتماعی هستند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: فلسفه عبادات فردی و عبادات اجتماعی جز تکامل انسان، سعادتمندی در دنیا و آخرت و رشد معنوی انسان چیز دیگری نخواهد بود.

 

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه اولین کسی که در انجام تکالیف و عبادات اجتماعی بهره ‌مند و سودمند خواهد شد خود فرد است و بعد اجتماع، ادامه داد: بنابراین مهم یک تجارت سودمند است که ضرری در آن نیست.

 

وی تصریح کرد: با استناد به روایات تاکید ویژه‌ای به عبادات اجتماعی وجود دارد وخدمت به مردم یکی از این موارد است.

 

حجت الاسلام حقیان افزود: رسول الله اکرم علیه السلام می فرمایند: الخلق کلهم عیال الله، یعنی همه مردم خانواده و عیال خداوند هستند و این بدان معناست که در واقع خدمت به خانواده در نزد خداوند متعال جایگاه ویژه ای دارد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان  اذعان داشت: بر اساس آیین نامه واصله از ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور هر اداره و اداره کل باید شورای تحت عنوان شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد که رئیس این شورا، رئیس همان اداره و یا اداره کل خواهد بود ریاست شورا در واقع جزء شئون رئیس آن اداره است.

 

حجت الاسلام حقیان خاطرنشان کرد: در اهمیت و جایگاه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در واقع می‌توان این گونه اشاره کرد که اگر این دو واجب نباشد دیگر واجبات و تکالیف شرعی در جامعه شکل نمی گیرد و به سرانجام نمی رسد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: فریضتین امر به معروف و نهی از منکر دو واجب کلیدی هستند که واجب کفایی می باشند و به هم وابسته هستند.

 

وی با بیان اینکه همه جامعه در برابر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند، افزود: با توجه به این اهمیت همه دستگاه ها موظف هستند شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند.

 

حجت الاسلام حقیان خاطرنشان کرد: اگر ما بی تفاوت باشیم شرارت غالب خواهد شد و جامعه مغلوب شرارت خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، نهایت زشتی و به معنی جنگ با خداوند است، افزود: عاملین معروف یعنی افرادی که منظم هستند و در پاسخگویی به موقع نسبت به مردم کوتاهی ندارد و کم کاری نمی کند.

 

حجت الاسلام حقیان اظهار کرد: تجلیل از عاملین معروف باعث اشاعه فرهنگ امربه‌معروف خواهد شد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: خطاب به کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: خدمت شما کارکنان به ارباب رجوع بسیار مهم است چون گره گشایی می کنید و اگر نگاه این گونه باشد خستگی کار وجود نخواهد داشت.

 

کد خبر 1207131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha