جمع آوری تمامی مدارس کانکسی و سنگی در استان قزوین

سیاهکلی مرادی گفت: ۱۳ فضای کانکسی در استان قزوین داشتیم که اینها جمع شده و مدرسه سنگی و کانکسی در استان نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «نقی سیاهکلی مرادی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۷ شهریور) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: با دولت جدید، نظام تعلیم و تربیت رویکرد جدیدی پیدا کرد و ما در آموزش و پرورش استان یکسری اهداف و طرح هایی را محور کار قرار دادیم و عهد بستیم نظام تعلیم و تربیت را بر این شیوه پیش ببریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: یکی از اقدات موثر ما اتحاد، همدلی و همکاری همه همکاران برای کار جهادی بود تا عقب افتادگی های سال گذشته جبران شود.

 

وی عنوان کرد: حدود ۲ سال بود که فضای کلاس ها تعطیل شده بود و شرایط سخت کرونا سبب شده بود دانش اموزان به صورت مجازی تحصیل کنند که بعد از عید نوروز، بازگشایی مدارس را داشتیم که این بازگشایی مدارس برای دانش آموزان و اولیا سخت بود ولی عزم خود را جزم کردیم آموزش را حضوری کنیم و اتفاق خوبی افتاد و بخشی از عقب ماندگی تحصیلی در دوره یک تا ۲ ماهه جبران شد.

 

* کلاس ها در سال تحصیلی جدید حضوری است

سیاهکلی مرادی اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید هم کلاس ها به صورت حضوری است و در گردهمایی روسای آموزش و پرورش سراسر کشور اعلام شد که قطع یقین کلاس ها حضوری خواهد بود و تیمی دارند برای فراهم کردن شرایط برای حضور دانش آموزان کار می کنند.

 

وی تصریح کرد: ۸ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان ها خریداری کرده ایم و تصمیم داریم این تجهیزات را به هنرستان ها ارسال کنیم و این رقم، رقم قابل توجهی برای استان قزوین است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۲۸ چمن مصنوعی و پنج سال ورزشی در حال احداث داریم که ۱۰ میلیارد تومان وزارت خانه کمک کرده و ۱۳ میلیارد هم باید اداره کل آموزش و پرورش استان اختصاص دهد که در این بین ۱۳ چمن مصنوعی در مرحله بهره برداری است و تصمیم داریم با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش این پروژه ها افتتاح شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در هشت سال گذشته یک متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه نشده است که با افتتاح این پروژه ها افزایش فضای ورزشی را داریم.

 

* اختصاص ۱۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش

سیاهکلی مرادی  با اشاره به طرح های نیمه تمام در آموزش و پرورش اظهار کرد: درصد هستیم از ۲۹۹  طرح آموزشی بهره برداری کنیم که ۱۶۳ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای پروژه های نیمه تمام رقم گذاشته شده که ان شاالله تا اواخر مهر ماه به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: همچنین ۲۰ میلیارد تومان هم برای اردوگاه یانس آباد در سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته است تا این اردوگاه تکمیل شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص ثبت نام کتب درسی اضافه کرد: در بحث ثبت نام کتاب درسی از بین ۲۴۵ هزار دانش آموزی که در سطح استان داریم، ۲۲۶ هزار نفر در سامانه دریافت کتاب ثبت نام کردند و ۲۰۸ هزار نفر کتاب سفارش دادند و تا این لحظه تعدادی هنوز ثبت سفارش کتاب نداشتند که از خانواده ها می خواهیم این کار را انجام دهند.

 

وی ادامه داد: در بحث ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی تاحدودی تمام شده است و در خصوص ثبت نام مقطع متوسطه اول هم کار تمام شده ولی متوسطه دوم هنوز خانواده ها درگیر ثبت نام هستند و توصیه ماست قانع به فرم هدایت تحصیلی دانش آموز باشند.

 

* ۱۰۰ درصد دانش آموز قزوینی دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند

سیاهکلی مرادی به وضعیت تزریق واکسن در میان دانش آموزان و معلمان اشاره و بیان کرد: ۱۰۰ درصد دانش آموزان و همکاران ما دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و به دانش آموزان و همکاران توصیه می کنیم قبل از مهر ماه در صورت داشتن شرایط لازم، دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

 

وی اعلام کرد: در زمانی که مدارس حضوری شد آمار فوتی نداشتیم و میزان درگیری کرونا هم بسیار محدود بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: مرکزی برای اختلالات یادگیری ایجاد کردیم تا دانش آموز بتواند با حضور در این مرکز و گذراندن مراحل لازم، مجدد در چرخه آموزش قرار گیرد.

 

وی در ادامه گفت: یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز در حوزه استثنایی داریم و قزوین در حوزه آموزش و پرورش استثنایی در ایام بعد از انقلاب بسیار خوب کار کرده به طوری که بالای ۲۶ واحد در سراسر استان مراکز استثنایی وجود دارد که این تعداد قبل از انقلاب ۲ واحد بود.

 

* ایجاد مدارس فنی حرفه ای در جوار شهرک های صنعتی قزوین

سیاهکلی مرادی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود فضای آموزشی اظهار کرد: ما در حال حاضر در استان قزوین فقط در شهر صنعتی البرز به لحاظ سرانه فضای آموزشی مشکل داریم، البته مقداری مشکل در مهرگان داشتیم که برطرف شد ولی در شهر صنعتی، وضعیت سرانه آموزشی خوب نیست و کمبود فضای آموزشی داریم.

 

وی تأکید کرد: بسیاری از استان ها در جوار شهرک های صنعتی، هنرستان فنی و حرفه ای احداث کردند و در قزوین هم با شهر صنعتی لیا و شهرصنعتی البرز مذاکره کردیم و به دنبال این هستیم یک یا ۲ مدرسه فنی حرفه ای در کنار شهرک های صنعتی احداث کنیم تا دانش آموزان ساعت کارورزی را در واحدهای صنعتی طی کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد معلمان در سال تحصیلی جدید یادآور شد: ۲ هزار نفر نیروی جدید جذب کرده و تلاش کرده ایم با این میزان نیرو کلاس ها را پوشش دهیم و به طور تقریبی کلاس بندی ها کامل است و ۱۴ ساعت از ظرفیت همکاران بازنشسته استفاده می شود.

 

وی در خصوص جمع آوری فضای کانکسی مدارس خاطر نشان کرد: ۱۳ فضای کانکسی داشتیم که اینها جمع شده و مدرسه سنگی و کانکسی در استان نخواهیم داشت.

 

کد خبر 1210599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha