همدان میزبان خادمان موکب‌های اربعین حسینی شد

ناهیدی فرد از اجرای طرح ۴۰ مسجد ۴۰ موکب برای اولین بار خبر داد و گفت: همدان افتخار میزبانی از خادمان اربعین حسینی را در مسیر عبور به کربلا دارد.

حمیدرضا ناهیدی فرد در گفتگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  با توجه به نزدیک بودن همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، طرح 40 مسجد 40 موکب به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور اجرا شده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان بیان کرد: در این طرح تعدادی از مساجد که امکان برپایی موکب در کشور عراق را داشته انتخاب شده‌اند تا در مسیر پیاده روی اربعین از زائران پذیرایی و نسبت به اسکان و ارائه سایر خدمات به آنها اقدام کنند.

 

ناهیدی فرد بیان کرد: همدان با توجه به قرار گرفتن در مسیر عبور زائران عتبات عالیات، یکی از استان‌هایی است که افتخار میزبانی از خادمان اربعین حسینی را دارد و تعدادی از متولیان و خادمان موکب‌ها عبور می‌کنند.

 

وی گفت: اولین گروه، خادمان موکب موکب فاطمه الزهرا(س) قائم شهر استان مازندران بودند که با حضور در زائرسرای اربعین شهر مریانج مستقر در حسینیه ابالفضلی(ع) پذیرایی شدند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان همدان اعلام کرد: این گروه در مسیر نجف به کربلا عمود 278 کنار موکب آستان قدس رضوی مستقر شده و بخش دیگری از آنها شامل 40 پزشک و پرستار هم در یکی از مدارس کربلا به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند.

 

ناهیدی فرد تصریح کرد: طرح 40 مسجد 40 موکب امسال برای اولین بار از طرف ستاد عالی هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اجرا شده و افتخار خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) نصیب بچه‌های مسجد شده است.

 

 

کد خبر 1211152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha