بسیاری از مشکلات با همکاری و تعامل بین دستگاه ها قابل حل است/ حل مشکل آب دغدغه مسئولان است

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه حل مشکل آب دغدغه مسئولان است، گفت: بسیاری از مشکلات با همکاری و تعامل بین دستگاه ها قابل حل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای لحظاتی پیش در شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس قوه قضائیه در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: خدمت گذاری مردم یکی از افتخاراتی است که برای مسئولان بوجود آمده است و باید این نعمت را شکر کرد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه ملت شریف نظام جمهوری اسلامی شایسته خدمت بی منت هستند، افزود: اگر ما این فرصت برای خدمت کردن به این نظام و کشور از دست بدهیم، باید به خدای متعال پاسخگو باشیم.

وی عنوان کرد: اگر شبانه روز هم فعالیت داشته باشیم، مدیون و بدهکار این ملت هستیم پس باید در راستای آرامش این مردم همت کنیم.

اژه‌ای با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم استان یزد مسئله آب است، افزود: این مسئله اختصاص به استان یزد ندارد بلکه مسئله مهم کشور است و شاید برخی از کشورهای دنیا با این چالش مواجه شده باشند. دولت و نظام جمهوری اسلامی به دنبال افزایش منابع آب، ساماندهی منابع آبی و استفاده از پساب ها و آب های ژرف است و اعتباری برای این بحث ها گذاشته شده تا ان‌شاالله بتوانیم در آینده نزدیک مسئله آب مرتفع شود.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: استفاده از آب دریا سالیان سال است که باید استفاده شود و امروز شاهد عملیاتی شدن آن هستیم تا مشکل آب استان ها حل شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت آب در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: مصرف آب و تفکیک آب های موجود باید در اولویت قرار گیرد چون می توان برای رفع مشکل کم آبی، این مباحث را مدنظر قرار داد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: یکی از مسئله مهم استان یزد و کشور، تعامل مهم بین دستگاهی برای رعایت محیط زیست، توسعه شهر و استان، به نتیجه مطلوب رسیدن صنعت، معدن و کشاورزی است و دستگاه ها باید با یکدیگر هماهنگی و تعامل داشته باشند تا شاهد خسارت نباشیم و به بهترین شکل ممکن از منابع استفاده شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که هر زمان مسئولین استان ها با یکدیگر تعامل و همکاری داشتند، بسیاری از مشکلات در استان ها حل و فصل شده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه فرهنگ یکی از مسائل اصلی کشور است،‌ افزود:‌ مسئله فرهنگی عمدتا باید با جنبه های اثباتی حرکت کرد و نمی توان همه را آن را با برخود سلبی حل کرد ولی حوزه های علمیه،‌ منابر و سازمان های ذیربط و مسئول و حتی مردم به کمک بیایند تا این مسئله در کشور مدیریت شود.

کد خبر 1211731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha