راهپیمایی اربعین، جلوه باشکوه اسلام سیاسی در مقابل اسلام سکولار است

امام جمعه موقت بجنورد، راهپیمایی اربعین حسینی را نماد وحدت جهان اسلام نام برد و با بیان اینکه اسلام هم برای دنیا و هم برای آخرت مردم برنامه دارد، گفت: راهپیمایی اربعین، جلوه باشکوه اسلام سیاسی در مقابل اسلام سکولار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین"سید مرتضی موسوی جاجرمی" امام جمعه موقت بجنورد امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و شروع راهپیمایی اربعین با حضور گسترده مردم، این اجتماع عظیم را بیانگر وحدت جهان اسلام نام برد و گفت: از آنجایی که دشمن همواره برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان تلاش می‌کند، راهپیمایی اربعین بهترین پاسخ به دشمنان است.

 

 

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان شمالی همچنین پیاده روی اربعین را قدرت‌نمایی محور مقاومت در مقابل استکبار جهانی دانست و گفت: محبت امام حسین علیه السلام همه را یک‌جا جمع می‌کند.

 

 

وی از این اجتماع عظیم مردمی به عنوان جلوه باشکوه اسلام سیاسی در مقابل اسلام سکولار نام برد و گفت: اسلام هم برای دنیا و هم برای آخرت مردم برنامه دارد و این راهپیمایی به جهانیان اعلام می‌کند اسلام دین سیاسی و اجتماعی است.

 

 

امام جمعه موقت بجنورد در تشریح مناسبت‌های هفته هم به سالروز شهادت رییسعلی دلواری در سال ۱۲۹۴ به دست انگلیس استعمارگر اشاره کرد و گفت: این انسان آگاه، بصیر، مجاهد، مبارز و مومن، جانانه در مقابل استعمار پیر خبیث انگلیس ایستاد و حکم جهاد را از علمای طراز اول زمان خود گرفت.

 

 

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی افزود: دولت استعمارگر انگلیس که توان مقابله با وی را نداشت با اجیر کردن یک نفودی، وی را در سن ۳۳ سالگی به شهادت رساند.

 

 

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران پس از بیش از ۴۰ سال همچنان در مقابل استکبار جهانی ایستاده است، افزود: ایران و ایرانی به ویژه جوانان به خصوصیت تسلیم ناپدیری در مقابل استکبار جهانی مشهور هستند.

 

 

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان شمالی به روز تعاون و مشارکت هم اشاره کرد و گفت: مردم بعد از انقلاب اسلامی در حل مشکلات جامعه تعاون و همکاری خوبی داشته‌اند که همه اینها از دستاوردهای انقلاب است.

 

 

وی حماسه مردم در روز ۱۷ شهریور سال ۵۷ را هم گرامی داشت و با بیان اینکه رژیم پهلوی حتی به زنانی که در صف جلو این تظاهرات بودند؛ رحم نکرد و همه را به خاک و خون کشید، اظهارکرد: همه این جنایت‌ها زمینه ساز براندازی نظام طاغوت پهلوی شد.

 

 

امام جمعه موقت بجنورد امروز را هم سالروز شهادت حضرت رقیه سلام‌الله علیها اعلام کرد و گفت: هفتم صفر به روایتی سالروز شهادت امام حسن مجتبی است فردی که به صفت مهربانی مشهور بود و سرآمدترین فرد در توصیف مهربانی ایشان هستند و امید می‌رود همه ما بتوانیم سیره و روش پیامبر و ائمه اطهار را در زندگی فردی و اجتماعی خود دنبال کنیم.

 

 

کد خبر 1211876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha