افزایش فشارها به ستاد امر به معروف پس از طرح گشت ارشاد مسئولین

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از افزایش فشارها به این نهاد انقلابی و مردمی بعد از طرح مسئله گشت ارشاد مسئولان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از افزایش فشارها به این نهاد انقلابی و مردمی بعد از طرح مسئله گشت ارشاد مسئولان خبر داد.

دکتر سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی در شورای معاونان ستاد گفت: در بحث عفاف و حجاب بزرگترین مشکل بدحجاب ها نیستند بلکه مسئولان جلسه نشین و بی تفاوت نسبت به ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب هستند.

قائم مقام رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر از افزایش فشارها به این نهاد انقلابی و مردمی بعد از طرح مسئله گشت ارشاد مسئولان خبر داد و گفت: امیرالمومنین(ع) فقط مسائل امنیتی را مستثنی از تبیین نمودند مگر اینکه همه چیز را بخواهیم امنیتی کنیم.

گشت ارشاد مسئولان برای کمک به دولت پر کار و دغدغه مند است
دکتر هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه ستاد امربه معروف توجیه گر فعالیت های دولت نیست، افزود: آقای رییس جمهور به گشت ارشاد مسئولان بهای بیشتری بدهند و در مواجهه با مسئول ناکارآمد و غیرهمسو جدی تر عمل نمایند، هرچند حقیقتا معتقدیم این دولت از لحاظ رویکرد مردمی و انقلابی قابل مقایسه با دولت قبلی نیست ولی حمایت از دولت نباید تصور توجیه را بوجود آورد؛ گشت ارشاد مسئولان بنا به اصل هشتم قانون اساسی تقویت و ساماندهی امربه معروف مردم نسبت به مسئولان، مردم به مردم و مسئولان نسبت به مردم است.

وی تأکید کرد: سیاست گشت ارشاد مسئولان برای کمک به دولت پر کار و دغدغه مند است.

دکتر هاشمی گلپایگانی با اشاره به رویکرد اخیر مطرح شده توسط برخی مسئولان دولتی که ما «اعمالی هستیم نه اعلامی» گفت: این موضوع با سیاست های دولت تعارض دارد؛ رییس جمهور بارها گفته است ما حرفمان را با مردم می زنیم بعد اقدام و عمل می کنیم.

فراهم شدن زمینه حضور خانواده ها در ورزشگاه‌ها
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با طرح این انتقاد، چه اعمال بدون اعلامی بود که ورزشگاه را به این شکل درآوردید؟ گفت: اگر شما مانند دو دولت قبل اصرار دارید خانم ها به ورزشگاه بیایند، خوب زمینه را فراهم آورید تا در قالب خانواده، مادر و پدر با فرزندشان حضور داشته باشند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دستور کار ستاد قرار دارد، افزود: تاکنون یک جلسه کرسی آزاداندیشی با حضور منتقدان با موضوع «عفاف و حجاب» برگزار شده و همه صاحب نظران و منتقدان را از آقایان ابطحی، روحانی و احمدی نژاد گرفته تا آقایان پناهیان و ضرغامی و هرکسی که حرفی برای گفتن دارد به جلسه نقد ستاد دعوت می کنیم.
وی ادامه داد: ستاد آمادگی دارد که حکم «مشاور ناقد» برای منتقدان صادر کند هر چند عده ای هم دنبال آن هستند که یک طرفه در فضای مجازی حرفی یا نیشی بزنند ولی از آنها هم دعوت می کنیم.

پاسخ به تحریفات یکی از کارکنان سابق ستاد
دکتر هاشمی گلپایگانی به موضع ستاد درباره مناظره اخیر و اظهارات یکی از کارکنان سابق ستاد پرداخت و گفت: این بی بصیرتی است که بخواهیم با تیم های قبلی وارد چالش شویم تا فرصتی برای سوءاستفاده رسانه های دشمن یا افراد فرصت طلب فراهم شود که بله! اینها را به جان هم انداختیم.

وی اظهارات یکی از کارکنان سابق ستاد را تحریف واقعیت و ساده لوحانه توصیف کرد و گفت: شبکه های بیگانه از این اظهارات برای مقاصد شومشان به خوبی در فضای صیانت نشده مجازی بهره برداری کردند و علی‌رغم میل باطنی باید توضیحی بدهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تشریح واقعیت ماجرا گفت: از آقای مفتاح سوال کردم که چرا فرمایشات جدید مقام معظم رهبری درباره عفاف و حجاب را در تارنما نمی گذارید و مطلب سال‌ها قبل را گزینشی منتشر می کنید و می خواهید حرف خودتان را تحمیل کنید؟
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان عفاف و حجاب در سال 1397 مسئله عفاف و حجاب را در عداد مسائل مهم کشور نمی دانند بلکه بالاتر از آنها می دانند؛ بعد این آقایان تمامی این توصیه های اخیر را رها کرده و امیال خودشان را به نام آقا برجسته می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خیلی از مسئولان بی مسئولیت با تحریف و تفسیر نابجای فرمایشات آقا، تنبلی و ترک فعل های شان را در قبال فرایض دینی توجیه می کنند و بعد با بی تقوایی می گویند فلانی گفته هرجا ایشان فرموده اولویت است، بردارید!

دکتر هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه ستاد ۱۸ عرصه فعالیت برای خودش تعریف کرده و یکی از آنها عفاف و حجاب است، گفت: شورای انقلاب فرهنگی ۱۲وظیفه قانونی در این حوزه برای ستاد تعریف کرده و بیشترین مطالبه مردمی و ثبت تشکل ها در این بخش است و به حول و قوه الهی پاسخ‌گوی این مطالبات خصوصا خانواده شهدا هستیم و هرجا فشار از جانب دشمن دانا با کمک دوست نادان بیشتر شد باید جدی تر بایستیم و چون منطق و استدلال داریم به مدد الهی از اجرای ارزش های دینی کوتاه نمی آییم.

کد خبر 1212839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha