توزیع و پخت روزانه بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم به زائران اربعین

حجت الاسلام رستملو گفت: روزانه بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم به زائران اربعین در مواکب مرزی اوقاف استان اذربایجان غربی پخت و توزیع می شود.

«حجت السلام  سیف الله رستملو»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، با بیان فعالیت های اداره کل اوقاف امور خیریه استان اذربایجان غربی در زمینه اطعام و خدمت رسانی به زائران حرم اهل بیت (ع)اظهار کرد: اداره کل اوقاف مانند سال‌های گذشته در اربعین حسینی با برپایی موکب در مرز مهران و امسال نیز با برپایی موکب در مرز تمرچین در دو مرز کشور خدمات ارائه می‌کند.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی افزود:  روزانه بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم به زائران اربعین در مواکب  مرزی اوقاف استان اذربایجان غربی پخت و توزیع می شود.

وی افزود: از این ۱۲ هزار، 4 هزار پرس غذای گرم در مرز تمرچین پیرانشهر و 8 هزار پرس غذای گرم در مرز مهران از زائرین حرم اهل بیت (ع) پذیرایی می کند.


حجت السلام رستملو در بیان محل درآمد اطعام حسینی نیز گفت: این اطعام در مواکب را از محل نیات موقوفات حضرت اباعبدالحسین (ع) تامین، پخت و آماده می کند.

وی افزود: مواکب اداره کل اوقاف استان آذربایجان غربی از 17 تا 28 شهریورماه در دو مرز تمرچین و مهران برپا و به زائرین امام حسین(ع) خدمات‌دهی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به این که پیرانشهر منطقه سنی ‌نشین می باشد و در برپایی و خدمات دهی در این موکب برادران اهل سنت در کنار شیعیان و همچنین کارمندان اوقاف استان بصورت تبرعی در حال خدمات دهی به زوار حرم اهل بیت علیهم السلام می باشند، این امر می تواند برای تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت نقش مهمی ایفا کند.

وی خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالحسین (ع) را افتخاری بزرگ برای مجموعه اوقاف دانست و اظهار کرد: مواکب اداره کل اوقاف استان اذربایجان در راستای اهتمام بر خدمات دهی هر چه بیشتر به زائرین تا دو روز پس از اربعین به فعالیت خود ادامه می دهد.

کد خبر 1214360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha