ثبت ۷۰ موقوفه جدید در زیرکوه

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ موقوفه جدید در شهرستان زیرکوه به ثبت رسیده است، گفت: این شهرستان نیاز به ثبت موقوفاتی با نیت قرآنی و کمک به دانش آموزان نیازمند دارد.

حجت الاسلام اسماعیل مختاری در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد موقوفات زیرکوه تا پایان سال گذشته ۵۳۳ موقوفه بوده است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با کمک مردم مومن شهرستان ۷۰ موقوفه دیگر در شهرستان زیرکوه به ثبت رسیده است.

 

وی از مردم شهرستان زیرکوه خواست برای ثبت موقوفاتی جدید و همچنین شناسایی موقوفاتی که هنوز ثبت نشده اند، کمک کنند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه با بیان اینکه در شهر حاجی آباد تنها پنج موقوفه ثبت شده است، ادامه داد: این موضوع می طلبد که مردم با توجه با نیازهای روز جامعه وقفیاتی انجام دهند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه یکی از نیاز های جدی شهرستان در بحث موقوفات وقف در رابطه با فعالیت های قرآنی است، افزود: از دیگر نیازهای زیرکوه می توان به بحث کمک به تحصیل دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد که متاسفانه تنها یک موقوفه در این رابطه وجود دارد و در خصوص بحث بیماری ها و بیماران بی بضاعت امیداوریم وقفیاتی انجام شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه با بیان اینکه در بحث واگذاری اموال به ادارات و نهادهای دولتی حتما از کلمه وقف استفاده شود، گفت: به این دلیل که اداره مربوطه بعد از گذشت زمان نتواند آن اموال را به فروش برساند.

کد خبر 1219783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha