برگزاری ۳۵ برنامه در هفته وحدت/ محور برنامه های هفته وحدت امسال تبیینی و تشریحی  است

حجت الاسلام دیلم ۳۵ برنامه و همایش در ۱۰ محور همزمان با هفته وحدت در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» امروز (شنبه 16 مهر) در نشست خبری هفته وحدت با اصحاب رسانه استان گفت: متولی اصلی گرامیداشت هفته وحدت مرکز اسلامی گلستان است که هر سال برنامه ها را برگزار می کند.

 

دبیر ستاد بزرگداشت هفته وحدت استان گلستان و رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه در جهاد تبیین، حوزه وحدت و تقریب یک موضوع دینی و عقلی است، افزود: وحدت خارج از فضای اسلام مورد تاکید قرآن کریم هم است.

 

وی ادامه داد: امروزه متاسفانه استکبار و استعمار جنگ مذاهب و قومیتی را به راه انداخته و سعی در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دارند و به اختلافات قومی و مذهبی دامن می زنند.

 

 

حجت الاسلام دیلم خاطرنشان کرد: دشمنان در حوادث اخیر هم به سراغ قومیت آمدند و سراغ قوم کرد رفتند و ادعای دفاع از حقوق زن سر دادند.

 

وی با بیان اینکه در برابر دسیسه های دشمنان باید هوشیاری صددرصدی داشته باشیم، گفت: به برکت خون شهدا و لطف خداوند متعال و هوشیاری مردم در استان گلستان اتفاقی رخ نداد.

 

دبیر ستاد بزرگداشت هفته وحدت استان گلستان با اشاره به اهمیت هفته وحدت، افزود: اجتماع بزرگ «حافظان وحدت و امنیت» که هفته قبل در مصلی گرگان برگزار شد، اقدام پیشگیرانه بود و همدلی شیعه و سنی استان را نمایان تر کرد که به هیچ وجه دشمن نمی تواند داخل استان و مردم ما نفوذ پیدا کند.

 

وی، محور برنامه های هفته وحدت امسال را در کنار برنامه ها شاد، مراسم تبیینی و تشریحی عنوان کرد و گفت: از این هفته سلسله نشست های وحدت، برادری و تمدن نوین اسلامی آغاز می شود و ادامه دار خواهد بود.

 

 

حجت الاسلام دیلم افزود: برگزاری مراسم در مناطق شیعه نشین از دیگر تفاوت های برنامه های هفته وحدت امسال در استان است.

 

وی با بیان اینکه در هفته وحدت امسال، 35 برنامه در 10 محور برگزار می شود، گفت: مهمترین برنامه این هفته کاروان قرآنی شمیم رحمت در سایه سار وحدت است که با همکاری مرکز اسلامی، جامعه المصطفی، اوقاف، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد برگزار می شود.

 

دبیر ستاد بزرگداشت هفته وحدت استان گلستان ادامه داد: این کاروان قرآنی در 7 منطقه اهل سنت و 3 منطقه شیعه نشین به اجرای برنامه می پردازند.

 

وی، برگزاری نشست های شیعه و سنی با موضوع تمدن نوین اسلامی در گرگان و آق قلا، نشست با جوانان در شهرهای مختلف و بیان دغدغه های آنان، نشست علمای شیعه و سنی، نشست با اقشار و وجوانان در گنبدکاووس، همایش ویژه بانوان با موضوع: نقش بانوان تقریبی در تحقق تمدن نوین اسلامی در بندرترکمن، محفل شعر تقریب با همکاری ارشاد و حوزه هنری، حضور علما و نخبگان استان گلستان در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اعزام سخنران به نمازهای ‌جمعه‌ اهل سنت استان، سلسله نشست های  وحدت و تمدن سازی  نوین اسلامی  و کارگاه آشنایی با سبک زندگی اسلامی - ایرانی با محوریت وحدت و تقریب از دیگر برنامه های هفته وحدت در سطح استان برشمرد.

 

کد خبر 1221681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha