جشنواره ملی تئاتر فلسطین به زودی آغاز می شود

وزارت فرهنگ فلسطین اعلام کرد: سومین دوره جشنواره ملی تئاتر فلسطین از ۳۰ مهر ۱۴۰۱ تا ششم آبان ۱۴۰۱ برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری وفا، وزارت فرهنگ فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: سومین دوره جشنواره ملی تئاتر فلسطین در 30 مهر 1401 مطابق با 25 اکتبر 2022 میلادی آغاز می شود.

در این بیانیه آمده است: این جشنواره از این اعتقاد متأثر می شود که تئاتر فلسطین به یکی از مهم‌ترین شاخه ها فرهنگی اهمیت دارد و علاقه مند بر حمایت مستمر از این بخش مهم و تکمیل دو دوره پیشین پس از دو سال وقفه به دلیل همه گیری کروناست.

 

قرار است فعالیت های این جشنواره از روز 30 مهر 1401 مطابق با 25 اکتبر 2022 میلادی آغاز می شود و تا ششم آبان 1401 مطابق با 31 اکتبر 2022 میلادی ادامه خواهد داشت. این جشنواره شامل مجموعه از تئاترهاست که دو نمایش در هر روز در تماشاخانه القصبه ارایه می شود. علاوه بر این ، سمینارهای مرتبط با تئاتردر استان های متعدد برگزار می شود.

 

در حاشیه این جشنواره، سه نشست اندیشه ای برگزار می شود که متخصصان و علاقه مندان به عرصه تئاتر سخنرانی می کنند. این نشست ها در سه استان جنین، رام الله و بیت لحم است. محورهای این نشست ها درباره چالش های پیش روی تئاتر و جایگزین های پیشنهادی، توسعه تئاتر فلسطین و پایداری فرهنگی در استان جنین و تئاتر آزادی به عنوان نمونه است.

جوایز این جشنواره شامل جایزه بهترین نمایش یکپارچه، بهترین کاردگردانی، بهترین صحنه نگاری، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد است.

کد خبر 1222294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha