رسانه های معاند فارسی زبان، ابزار رسانه ای در دست جریان امنیتی  دشمن هستند

خدادی با بیان اینکه رسانه های معاند فارسی زبان،ابزار رسانه ای دردست جریان امنیتی دشمن برای اهداف مشخص هستند،گفت:این رسانه ها در قبال شهادت ۱۵ انسان بی گناه در شاهچراغ تنها به یک خبر بسنده کردند اما همزمان صد خبر از ناارامی های ایران منتشرکردند.

محمد خدادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، ضمن تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز با اشاره به عکس العمل رسانه ها در قبال این عمل وحشیانه گفت: در مدل فعالیت رسانه ای در دنیا، هر رسانه ای اهدافی را دنبال می کند، کما این که بر اساس منابع و امکاناتی که در اختیارش گذاشته می شود، تحقق هدفی از آن مطالبه می شود.

 


این پیشکسوت و تحلیلگر رسانه افزود: در واقع تأسیس – تامین بودجه با هدف بهره برداری صورت می گیرد . از این منظر نباید توقع داشته باشیم که دولت هایی مثل عربستان و انگلیس و رژیم صهونیستی در عرصه رسانه منابع کلانی را هزینه کنند برای این که مثلاً امنیت و رفاه مردم ایران تأمین شود، کما این که به دنبال ثبات و پیشرفت کشور ما هم نیستند بلکه هدفشان عکس این هاست، یعنی تشدید خشونت، القای ناامیدی و ترویج ناآرامی ها در کشور ما با استفاده از هر امکانی، به عبارتی انها رسانه به مفهوم رسانه نیستند بلکه ابزار رسانه ای در دست جریان امنیتی کشورهای دشمن مردم ایران برای اهداف مشخص هستند .

 

 

معاون سابق امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد همچنین گفت: رسانه های دشمن بر این اساس هر نقطه ضعف کوچک و اشکالات خُرد ما را پوشش حداکثری می دهند، از آن سو هر موفقیتی را پوشش حداقلی می دهند و بلکه آن را نادیده می انگارند، کما این که شبکه های معاند فارسی زبان در روز گذشته و پس از جنایت شیراز همین رویه را دنبال کرد، یعنی در قبال شهادت 15 انسان بی گناه در شاهچراغ تنها به یک خبر بسنده کرد و از عنوان تروریست استفاده نکرد اما همزمان با انعکاس یک خبر از این حادثه، صد خبر از ناارامی های ایران منتشر کرد، مشخص است مرگ انسان های بی گناه برای آنها خیلی اهمیتی ندارد بلکه تشدید خشونت و استمرار نا آرامی هدف انها ست .

 

 

این مدرس رسانه و ارتباطات خاطرنشان کرد: در حقیقت رسانه به ابزاری در خدمت مقاصد آن ها تبدیل شده و این بحث جدیدی هم نیست کما این که در تاریخ نیز تکرار شده است عملکرد رسانه های معاند فارسی زبان همیشه این گونه بوده – بررسی کنید جریان خبری داعش – سلاح های شیمایی در جنگ سوریه و.. . در گذشته درمورد دولت مصدق – رفتار در برابر ماجرای خاشقچی و... کاملا مشابه امروز بوده است و حتما دراینده نیز این گونه خواهد بود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود نقدهایی نیز به فعالیت رسانه ای در کشورمان داشت و در این باره گفت: بحران اصلی ما در زمینه رسانه، بحران کمیت است به این معنا که تعداد زیاد رسانه – تولید بی محتوا اما کمی، یکی از معضلات ماست ، کما این که به این خاطر به جای این که در عمق رسانه برویم در سطح فرو رفته ایم، ضمن این که بر همین اساس کارکرد رسانه های ما بیشتر پوششی است تا سوژه ای و از آن سو، بیشتر رویکردمان در فعالیت های رسانه ای، تبلیغی است تا تبیینی..

 

 

خدادی بیان داشت: رسانه های ما عمدتاً در تولید اطلاعات مهارت ندارند و ما در کشور با وجود تربیت هزاران فارغ التحصیل درزمینه رسانه وعلوم ارتباطات، آن چنان واجد مهارت های رسانه ای نیستیم، لذا باید دنبال مهارت باشیم و بیشتر ازمدیر رسانه، خبرنگار با مهارت در رسانه داشته باشیم .

 

 

معاون سابق امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد افزود: به جهت نداشتن همین مهارت رسانه ای معمولاً رسانه های ما به موضوعات به شکل تک بُعدی می پردازند نه چند بُعدی و جامع. به عنوان مثال وقتی حادثه ای رخ می دهد منتظر هستند که فلان دستگاه و ارگان اطلاعاتی بدهد تا آن را نشر دهند و حال آن که برای شکافتن حلقه های پنهان یک موضوع باید به شکل فعال و میدانی وارد عمل شوند و نادیده ها را مورد توجه قرار دهند.

 

 

وی همچنین گفت: از سویی یادمان نرود که خبر بد هم خبر خوب است، اما از آن سو جریان رسانه ای مقابل ما از فیک نیوز و شبهه نیوز و دستکاری در اطلاعات استفاده می کند. باید توجه داشت این جریان رسانه ای ضد کشور ما دانسته خبر را دستکاری می کند و دانسته اطلاعات را به فیک تبدیل کرده و به خورد مردم می دهد.

کد خبر 1227064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha