۳ تقاطع غیر همسطح بیرجند جزو مصوبات سفر دوم رئیس جمهور قرار گیرد

یزدان شناس گفت: سه تقاطع غیر همسطح ورودی مهرشهر، بلوار صیاد شیرازی و خیابان ‌آیت الله غفاری باید برای دریافت اعتبار به عنوان پیشنهادات در سفر دوم هیأت دولت به خراسان جنوبی مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی یزدان شناس امروز شنبه (7 آبان) در جلسه شورای شهر بیرجند با بیان اینکه باید سه تقاطع غیرهمسطح ورودی مهرشهر، خیابان آیت الله غفاری و بلوار شهید صیاد شیرازی باید جزو مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان قرار گیرد، اظهارک رد: باید تفاهم نامه ای بین شهرداری و استانداری برای اجرای این پروژه ها منعقد شود چرا که این پروژه ها از ضروریات است.

 

عضو شورای شهر بیرجند با بیان اینکه کار برای مطالعات این پروژه ها به عهده شهرداری است، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و استانداری را در خصوص اختصاص اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها مهم دانست و گفت: در ابتدا می توان رقمی حدود 1.5 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه ها در سفر هیأت دولت پیشنهاد داد چرا که انجام کار مطالعاتی این سه پروژه زمان بر است.

 

وی با اشاره به این مهم که همه ادارات باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و نباید برخی ادارات وظیفه خود را به عهده شهرداری بگذارند، افزود: باید در خصوص ورودی مهرشهر؛ اداره راه و شهرسازی ورود کند قرار نیست شهرداری از جیب مردم برای این پروژه هزینه کند.

 

به گفته یزدان شناس، تملک اراضی با راه و شهرسازی است و نباید شهرداری ورود کند و باید ادارات مربوطه اعتبارات لازم را از منابع ملی خود اختصاص دهند.

 

پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای شهر موافقت خود را برای دریافت اعتبارات و اجرای سه تقاطع همسطح اعلام کردند.

 

در ادامه حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر بیرجند با بیان اینکه ارتباط اعضای شورا با مردم کم و باعث نگرانی آنها شده است، تاکید کرد: باید ارتباط مسجدی با مردم برقرار شود.

 

در ادامه منشی شورا به خوانش نامه های ارسالی پرداخت و افزود: یکی از نامه ها درخواست شهرداری برای احداث پارک جنگلی دست کاشت، در منطقه گردشگری بند دره است که شهرداری درخواست اجاره آن را به مدت 8 سال و تمدید آن به مدت 2 سال دیگر را دارد که پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد طرح جامع، اسناد مالکیت یا قرار داد واگذاری، نحوه تأمین آب و.... برای تأیید ارائه شود.

 

عباس سروری به نامه دیگری از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: در این نامه شهردار درخواست افزایش اعتبار در برخی ردیف ها مانند خرید املاک برای معابر و خیابان ها و زیرسازی آسفالت و ... را داشت که پس از تبادل نظر با افزایش اعتبار موافقت شد.

 

اجاره ساختمان تهران و افزایش کمک رفاهی برای بازنشستگان از دیگر درخواست های شهرداری بود که در کمیسیون بودجه مطرح شده و قرار شد از ردیف هزینه ای جابه جایی صورت گیرد و نیاز به مصوبه شورا نیست.

 

سروری از دیگر درخواست های شهرداری به نامه ای پیرامون تمدید قرارداد با شرکت حسابداری مالی برای کارهای حسابرسی شهرداری اشاره کرد و گفت: با توجه به رضایتمندی شهرداری از عملکرد این شرکت حسابداری، کمیسیون بودجه در صورت وجود اعتبار در قالب ردیف مربوطه، موافقت خود را اعلام کرد.

 

درخواست ترک تشریفات مناقصه برای احداث سوله سایت پسماند، خرید یک دستگاه لودر و.. از دیگر خواست‌های مطرح شده شهرداری بود که کمیسیون بودجه با توجه به محدودیت زمانی و لزوم تسریع در انجام روند کار، موافقت خود را اعلام کرد.

 

در ادامه نامه ای مبنی بر عدم پرداخت اجاره بها به شهرداری بابت غرفه ای در روز بازار پاسداران توسط تاکسی بی‌سیم خواهران به مدت حدود 10 سال مطرح شد که مدیرعامل این شرکت گزارشی از عملکرد تاکسی بی‌سیم ارائه کرد و گفت: در ابتدای کار هیچ قراردادی مبنی بر پرداخت اجاره بها بسته نشده است.

 

سید محمود حسینی سرپرست سازمان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم با اشاره به بررسی های انجام شده گفت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد در قرار داد بحثی از دریافت اجاره توسط شهرداری نیامده است و شهرداری ملزم شده مکانی را در اختیار آنها قرار دهد.

 

پس از بحث و تبادل نظر رسیدگی به این مهم به جلسات بعدی موکول شد.  

 

 

کد خبر 1227411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha