طرح مسجد دوستدار خانواده در تیران و کرون اجرا شد

طرح مسجد دوستدار خانواده به منظور توانمندسازی مادران نسبت به موضوعات تربیتی و دغدغه های اجتماعی به میزبانی کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران انجام شد.

خبرگزاری شبستان - اصفهان؛

مسجد دوستدار خانواده یکی از طرح های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان برای فصل تابستان بوده که این روزها هم ادامه پیدا کرده و برخی از شهرستان ها میزبانی از این طرح داشته اند.

تیران و کرون یکی از مقاصد و میزبانان طرح مسجد دوستدار خانواده بوده که مدیریت و هماهنگی آن توسط کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) انجام شده و کاروان کارشناسان فرهنگی توام با خدمات متنوع در این حوزه به شهرها و روستاها سفر کردند.

مادران و نوجوانان مخاطبان اصلی این طرح بودند که کارشناسان مذهبی و علوم اجتماعی با برگزاری دوره های آموزشی و ارائه خدمات مشاوره اختصاصی در توانمندسازی خانواده ها گام برداشتند.

کودکان و نوجوانان هم مباحث دینی را با کارشناس متخصص این حوزه فراگرفتند و البته بچه های مسجد نیز با برپایی نمایشگاه کتاب به تقویت طرح کمک کردند.

 

اجرای این طرح توانسته فرصت های خوبی را برای آموزش و توانمند سازی مردم ایجاد کند که مخاطبان خواستار تکرار آن شده اند.

 

روستانشینان مخاطبان اصلی طرح مساجد دوستدار خانواده

 

اگرچه کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران یک کانون شهری به حساب می آید اما سعی کرده تا خدمات فرهنگی را در شهرستان به ویژه در مناطق روستایی و فاقد امکانات فرهنگی توسعه بدهد.

مردم روستایی از این طرح بیشترین استفاده را داشته و تنها در یک نقطه شهری برنامه اجرا شده تا اینکه مردم مناطق مختلف شهرستان از چنین خدمتی بهره مند بشوند.

 

تشکیل کاروان منسجم و هماهنگ در راستای تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت مسجد و کانون های فرهنگی و هنری قادر به پاسخ به بسیاری از نیازهای جامعه در حوزه اجتماعی خواهد بود.

توانمندی تیم اجرا وجه تمایز با دیگر حرکت های فرهنگی

 

وجود کارشناسان متعهد و توانمند و همچنین تیم اجرایی جوان در هماهنگی، نیازسنجی و ارائه خدمات متناسب با نیاز از جمله شاخصه های این حرکت در تیران و کرون بوده است.

در گذشته دیگر سازمان ها نیز خدماتی داشته اند اما این طرح توانسته اقبال عمومی را تقویت و مطالبه برای تکرار طرح را افزایش دهد.

نوجوانان و مادران مخاطب طرح مسجد دوستدار خانواده در رم نظرسنجی اعلام رضایتمندی را اعلام و خواستار تکرار برنامه را داشته اند.

 

کد خبر 1228721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha