توزیع سه هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه توسط کمیته امداد فارس برای ازدواج آسان

موصلی گفت: کمیته امداد فارس رزمایش «احسان نبوی» را با هدف کمک به ازدواج آسان انجام می دهد و از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه میان جوانان تحت پوشش خود توزیع کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مرتضی موصلی، امروز پنج شنبه (12 آبان) در رزمایش «احسان نبوی» که در اردوگاه «شهید آیت الله ربانی» شیراز برگزار شد، گفت: 2 هزار سری جهیزیه در روز میلاد امام حسن عسکری (ع) توزیع می شود و کالاهای تهیه شده از شرکت های ایرانی تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: کالاهای این جهیزیه ها شامل یخچال، فرش، گاز، تلویزیون، لباس شویی و جاروبرقی است و هر سری به ارزش 23 میلیون تومان با تخفیف حدود 20 درصد از کارخانه تهیه شده اند و ارزش واقعی آنها در بازار حدود 28 تا 30 میلون تومان هست.

وی اضافه کرد: در مجموع 46 میلیارد تومان اعتبار برای این امر تخصیص یافته است که 30 درصد منابع از محل خیرین و نیکوکاران و 70 درصد از منابع کمیته امداد فارس است.

موصلی اعلام کرد: در چند روز آینده این جهیزیه ها در اختیار زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد قرار می گیرد و زمینه ازدواج آسان را فراهم می کند و حدود پنج درصد هم به سایر نیازمندان می رسد.

وی گفت: کمیته امداد فارس یک هزار و 400  سری جهیزیه را در 6 ماهه اول توزیع کرد و با این 2 هزار سری به سه هزار و 500 سری خواهد رسید.

موصلی ادامه داد: در تلاش هستیم تا پایان سال زمینه ازدواج حدود 6 هزار نفر را داشته باشیم و آموزش مورد نیاز خانواده ها قبل و حین ازدواج را هم برگزار می کنیم و آموزش های خانواده اجرا می شود.

وی اضافه کرد: زمینه ای فراهم شده که همسرانی که شاغل نیستند زمینه اشتغال خرد برای آنها را هم فراهم کنیم.

موصلی با تاکید بر اینکه رزمایش «احسان نبوی» را با هدف کمک به ازدواج آسان در استان اجرا کرده ایم، گفت: یک هزار و 200 مسکن هم در حال ساخت است و 63 هزار فرصت شغلی را ایجاد می کنیم.

وی افزود: راهبرد قالب در عرصه خدمتگذاری حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست جمهوری در حوزه توانمندی انجام شده است.

موصلی اعلام کرد: تلاش کرده ایم که تا پایان سال در فارس بیش از 15 هزار فرصت شغلی داشته باشیم و برای کمک به امر ازدواج 2 هزار سری جهیزیه را آماده کردیم.

کد خبر 1228845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha