توجه به فرهنگ عمومی می تواند جامعه  را در برابر هجمه های فرهنگی حفظ کند

نوروزی گفت: توجه به فرهنگ عمومی و ارتقاء سطح آن می تواند جامعه ما را در برابر هجمه های فرهنگی مصون کند و ارتقای ایران به کشوری توسعه یافته با هویتی اسلامی، انقلابی در گرو ارتقای فرهنگ عمومی است.

«علیرضا نوروزی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی به‌مناسبت روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: توجه به فرهنگ عمومی و ارتقاء سطح آن، می تواند جامعه ی ما را در برابر هجمه های فرهنگی مصونیت بخشد. رسیدن به جامعه ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح و ارتقای ایران به کشوری توسعه یافته با هویتی اسلامی، انقلابی در گرو ارتقای فرهنگ عمومی در آن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: فرهنگی که باید متأثر از ارزش ها، حاکم بر بینش ها، نگرش ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: سند جامع فرهنگی در کل کشور باید تنظیم شود  که در این خصوص، برخی استان ها وارد عمل شده اند.

این مسئول گفت:  انقلاب اسلامی یک انقلاب کاملا فرهنگی و برگرفته از انقلاب حضرت رسول (ص) است که توانست بنیان های کفر و شرک را از بین ببرد؛ انقلاب اسلامی نیز با ظهور خود توانست بسیاری از فرهنگ های غیراخلاقی و نابودگر خانواده را از بین ببرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: این سند می‌تواند نقش مهمی در جبران کمبودها و خلأهای موجود فرهنگی داشته باشد.

وی درباره حوزه فضای مجازی  اظهار کرد: آموزش سواد رسانه ای برای گروه‌های مرجع در دستور کار است.

 

کد خبر 1229715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha