سامانه رتبه بندی کیفیت محصولات، اصناف و سازمان ها فعال شده است

زمانی گفت:سامانه رتبه‌بندی کیفیت محصولات، اصناف و سازمان ها به همت موسسه دانش بنیان کیفیت رضوی فعال شده و هم اکنون بیش از ۵۰۰ محصول در این سامانه ثبت و برای هر یک شناسنامه کیفیت همراه با کد QR و برچسب اصالت سنجی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «حسین زمانی» در نشست خبری «همایش بین المللی غذای طیب» با اشاره به ویژگی‌های این طرح اظهار کرد: نشان طیب با هدف رتبه بندی کیفیت محصولات غذایی و فرهنگ‌سازی در راستای ارتقاء کیفیت زندگی طراحی شده است.

 

مدیرعامل موسسه دانش بنیان کیفیت رضوی ادامه داد: در مسیر توسعه این طرح، سامانه رتبه‌بندی کیفیت محصولات، اصناف و سازمان ها به همت موسسه دانش بنیان کیفیت رضوی فعال شده و هم اکنون بیش از ۵۰۰ محصول در این سامانه ثبت و برای هر یک شناسنامه کیفیت همراه با کد QR و برچسب اصالت سنجی صادر شده است تا مخاطب با اسکن آن، مشخصات و اطلاعات غذایی محصول را دریافت کند.

 

زمانی با بیان اینکه این نشان یک حرکت نوآورانه و توسعه دهنده نشان حلال اس، .ادامه داد: نشان طیب متشکل از ۵ رکن اصلی از جمله حلیت، سلامت، اصالت، برکت و جذابیت است و الگویی از کیفیت را معرفی می‌کند.

 

وی گفت: نشان حلال، صرفا خطوط قرمز را در محصولات غذایی مشخص می‌کند اما نشان طیب نماد کیفیت و بیانگر بالاترین میزان کیفیت در یک محصول و خدمت است و می‌تواند این مفهوم را توسعه دهد.

 

مدیرعامل موسسه دانش بنیان کیفیت رضوی تصریح کرد: مصرف انواع مواد غذایی روی ژنتیک انسان و نسل‌های آینده تاثیر گذار است و از منظر دین مبین اسلام نیز، غذا یک مسئله سرنوشت ساز است.

 

وی افزود: با توجه به این میزان اهمیت، نشان طیب صرفا روی محصولات دارای اصالت و کیفیت درج می‌شود و ارزیابی مستمر این محصولات نیز از طریق بازدید های مستمر ارزیابان طیب در محل خط تولید شرکت یا کارخانه صورت می گیرد.

 

زمانی با اشاره به پشتوانه قوی علمی و دانشگاهی این طرح اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، و آستان قدس رضوی با همکاری بیش از 400  استاد، دانشجو و محقق از این طرح ملی و سلامت محور پشتیبانی می‌کنند.

 

مدیرعامل موسسه دانش بنیان کیفیت رضوی با تاکید بر اینکه نشان طیب ابزاری معتبری برای برندسازی است، گفت: در صورت اعتبار بخشی به نشان کیفیت طیب، بدون شک این نشان، ارزش افزوده اقتصادی برای تولیدکننده، مصرف کننده و صادر کننده خواهد داشت.

کد خبر 1229898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha