بیش از۱۷ هزار طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی(ره)  فعال هستند

مومنی با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال تحت نظارت واحد اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: توانمندسازی مددجویان مهمترین رویکرد و اساس کار امداد است.

«مجید مومنی»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی؛ با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان به ویژه جوانان گفت: توانمندسازی مددجویان مهمترین رویکرد و اساس کار امدادبوده که در این راستا فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه در این راستا ۱۷ هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال تحت نظارت واحد اشتغال این اداره فعال هستند افزود: تعداد زیادی از افراد مشغول به کار هستند و در تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی همه افراد تحت پوشش هستیم.

 

وی در ادامه به بسته های تشویقی برای کارفرمایان اشاره و بیان کرد: پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمای و سهم بیمه بیکاری مددجویان به کارگماری شده توسط کارفرما برای ۷۳۰ روز در مناطق غیر محروم و یک هزارو۹۵ روز در مناطق محروم ( ۲۳ درصد جمع مبالغ حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار ، بن کارگری و حق مسکن )با کارکرد ۳۰ روزکامل ، ماهیانه مبلغ ۱۳ میلیون و۶۰هزار ریال از بسته های تشویقی برای کارفرمایان است.

 

مومنی با بیان اینکه کارفرمایان بنگاه های اقتصادی، به ازای بکار گیری هر نفر از مددجویان معادل سقف فردی تسهیلات شورای پول و اعتبار با سرانه هر نفر یک هزار میلیون ریال و حداکثر ۲۰ نفر از اعتبارات قرض الحسنه منابع بانکی بهره مند می شوند، ادامه داد:در مناطق محروم و غیر محروم استان و شرکت های دانش بنیان نیز کارفرمایان گرامی می توانند همزمان از هر دو بسته تشویقی ،سهم بیمه کارفرما ( بند الف ) و تسهیلات کارفرمایی ( بند ب ) استفاده کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی همچنین از بهره مندی دو هزار و ۵۸۷ نفر از آموزش‌های اشتغال در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۳۱ نفر از آموزش مهارت آموزی، هزار و ۶۶ نفر از آموزش پایدار سازی و توسعه سازی و ۷۹۰ نفر از آموزش مقدماتی اشتغال بهره مند شدند.

 

وی  آموزش کسب و کار را یکی از ارکان برنامه‌های اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد عنوان کردوافزود: آموزش‌های مهارتی سبب توانمندسازی مددجویان در حرفه‌های گوناگون، دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی می شود.

 

مومنی اضافه کرد: آموزش‌های اشتغال کمیته امداد با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

 

مومنی اظهارامیدواری کرد: بتوانیم با اجرای این طرح ها گام های موثری در راستای توانمند سازی مددجویان برداریم و شاهد رفع فقر و محرومیت در جامعه باشیم.

کد خبر 1230301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha