عدم پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی/ نمایندگان مجلس ورود کنند

​سماکچی از عدم پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت بدهی دولت به تامین اجتماعی خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس باید به وظیفه نظارتی خود عمل کنند و در یک اقدام فوری دولت را به پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی ملزم نمایند.

«محمد رسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن انتقاد از عدم انجام وظیفه نظارتی توسط نمایندگان مجلس با بیان اینکه وظایف اصلی نمایندگان مجلس وضع قوانین و نظارت براجرای قانون است اظهار داشت: در پایان سال ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس بودجه سال ۱۴۰۱ را تصویب و مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان را مصوب کردند تا دولت به‌واسطه آن بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ سازمان تامین اجتماعی قادر می‌شد به تعهدات خود در مقابل کارگران و بازنشستگان عمل کند افزود: متاسفانه هشت ماه از سال گذشته است اما این مصوبه اجرایی نشده و تبعات آن دامنگیر کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی شده است.

 

سماکچی به برخی از تبعات منفی عدم پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی اشاره نمود و اضافه کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی نه تنها نتوانسته به موقع افزایش حقوق بازنشستگان را پرداخت کند، بلکه حداقل افزایش حقوق شش ماه اول سال را به بازنشستگان بدهکار است.

 

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی جهت کسری بودجه مجبور به استقراض از بانکها به ویژه بانک رفاه شده است تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی نتوانسته بدهی خود به داروخانه ها، بیمارستانها، بیمه تکمیلی بازنشستگان را پرداخت کند و این موضوع سبب بروز مشکلات عدیده برای شرکای تامین اجتماعی شده است.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید به وظیفه نظارتی خود عمل کنند و در یک اقدام فوری دولت را به پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی ملزم کند، زیرا همانطور که همه در جریانند بدهی دولت به تامین اجتماعی مبالغ نجومی است‌.


 

کد خبر 1231034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha