«جایگاه مسلمانان در هند معاصر» ؛ روایتگر زندگی در میانه خشونت و محرومیت

«جایگاه مسلمانان در هند معاصر» نوشته «کالیانی دواکی منون» به این موضوع می پردازد که چگونه یک دین و پیروان آن می توانند در بحبوحه گرایش های اکثریتی،انحصاری و ملی گرایانه هند به چالش کشیده شوند.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: «جایگاه مسلمانان در هند معاصر» نوشته «کالیانی دواکی منون» به این موضوع می پردازد که چگونه یک دین و پیروان آن می توانند در بحبوحه گرایش های اکثریتی،انحصاری و ملی گرایانه هند به چالش کشیده شوند.

این کتاب جدید که به تازگی و در ماه اکتبر سال 2022 میلادی منتشر و روانه بازار شده است، به بررسی معنای زندگی مسلمانان در میانه خشونت ها و محرومیت ها در هند امروزی می پردازد.

 

مسئله ای که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته این است که جایگاه افراد در یک جامعه در لحظات خاص تاریخی ساخته و بازسازی می شوند.

نویسنده در این کتاب تاکید دارد که  امروزه در هند جایگاه مسلمانان در حال کوچک شدن است، زیرا راست گرایان هندو به طور فزاینده ای به دنبال برقرار کردن دیدگاه انحصاری خود و ایجاد یک جامعه صرفا هندو با حذف مسلمانان هستند.

 

«کالیانی دواکی منون» نشان می دهد که چگونه دین نه تنها به امور الهی و ماورایی، بلکه به نگرانی ها و آرزوهای مردمی که در میان خشونت، طرد شدن و شهروندی متفاوت زندگی می کنند، توجه دارد.

بر اساس این کتاب ،تصویری که از مسلمانان در جامعه هند وجود دارد این است که آنها تروریست هستند،این در حالی است که آنها وجود تروریست هایی را که در میان هندوها هستند، به طور کامل نادیده می گیرند.

 

به گفته نویسنده کتاب تفکر راستگرایان هندو در سال های اخیر بسیار در هند غالب شده و این به طور فزاینده ای تثبیت شده است،در حالی که مسلمانان هند به طور همزمان به انزوا کشیده شده و اسلام هراسی تبدیل به موضوعی خطرناک در این کشور شده است.

ریحانا،یکی از مسلمانانی که در یکی از بازارهای دهلی نو به‌ عنوان فروشنده کار می کند و کتاب «جایگاه مسلمانان در هند معاصر» را مطالعه کرده در گفتگو با نویسنده کتاب گفت: من در محل کار خود هر روز با دیدگاه های تبعیض آمیز مواجه می شوم و مشتریان اغلب تعصبات خود در مورد مسلمانان را در حضور من مطرح می کنند.

 

ریحانا تنها کسی نیست که احساس می کند جایگاهی در شهری که در آن زندگی می کند،ندارد . بسیاری دیگر از مسلمانان نیز هستند که تجربه هایی شبیه به او دارند.

یکی از این افراد نازیه است،زن جوانی که برای یک سازمان غیردولتی در دهلی نو کار می کند و به گفته خودش تجربه های بسیاری از تعصبات هندوها علیه خودش و دیگر مسلمانان دارد.

کد خبر 1232454

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha